Dags för andra rundan i tingsrätten, sökt ensam vårdnad.
Var uppe i tingsrätten för cirka 3 år sedan när jag sökte ensam vårdnad. Exet visade intresse och sa att han ville träffa vårt barn regelbundet (då hade han praktiskt taget aldrig visat intresse mer än för att kolla vad jag höll på med i mitt liv). All good, vi behöll delad vårdnad och fick månatligt umgänge spikat. Det höll inte dock, de flesta gånger sköt han på det, kom försent eller kom inte alls och meddelade samma dag. Dottern blev självklart besviken, extra för att hon först inte velat åka och jag fick peppa järnet veckorna innan. Hursom, sen början på december -10 har jag inte sett till honom. Dottern har träffat honom ett par timmar när dottern varit med sin farmor.
Har stämt om vårdnaden igen, pappan är onåbar, hör aldrig av sig (2 gånger på 3 år ungefär för att prata med dottern) och visar noll intresse. Skriva under pass för att vi ska kunna åka på semester vill han heller inte.
Hoppas verkligen det går vägen denna gången, jag vill väldigt gärna de ska ha kontakt och samtidigt att exet ska förstå att det inte fungerar att dyka upp som gubben i lådan några år emellan. Sist blev han tillsagd av domaren att han MÅSTE höra av sig kontinuerligt men det gör han inte. Dottern känner inte sin pappa längre.
Vi har aldrig kunnat samarbeta och han har drogproblem, dom finns sen några år tillbaks och hans mamma säger att det fortsatt efteråt. Jag hoppas det ska räcka. Har det räckt för någon annan?