• ElliK

Tidiga symtom på graviditet?

Jag undrar om någon vill dela med sig av tidiga symtom ni haft eller har. Hur tidigt fick ni era första symtom och vad kände ni för nåt? Hur tidigt kan man egentligen känna av nåt?

Jag hade beräknad ägglossning den 3 april. Vilket dock inte måste stämma exakt då min mens inte är fullt regelbunden. Hade sex den 31 mars och den 5 april. Den 5 kände jag hur det högg till i livmodern, och var även lite illamående på morgonen. Har också varit slö och nedstämd, haft dålig aptit och haft lite småont runt livmodern. 

Kan man verkligen känna av nånting så tidigt? Är det bara skengrav, eller kanske känningar efter äl. Har dock aldrig känt av nånting efter äl tidigare. Har läst om dom som säkert vetat att dom varit gravida snäppet efter äl. Andra säger att man måste veta till tidigast bim för att kunna veta. Tacksam om någon vill dela med sig av egna erfarenheter och info. :)     

tidiga symtom, gravid, skengravid, ägglossning, äl
  • Svar på tråden Tidiga symtom på graviditet?
  • Delinda
    hallon123 skrev 2014-07-29 17:15:34 följande:

Hej, ursäkta att jag hoppar på tråden här!

Jag hade ägglossning nu den 26:e juli och hade oskyddat sex den 23, 24 & 27:e ...

Spänner lite i magen och mitt humör är växlande. Min mens är beräknad den 9 augusti.. Har fått en lite blödning idag (rosa)..Kan jag vara gravid änteligen??

Håller tummarna!
  • Missk37

Jag har inte fått någon blödning alla, för mer än ett år sen så fick jag typ min nidblödning i vecka 7 eller nått. Gammalt blod som kom ut rätt mycket. Bim -2

• Sofia94

Har oregelbunden mens, så det är svårt för mig att räkna ut både ägglossning och mens. Hade min mens senast den 27 Juni. Räknade ut att min ägglossning då skulle vara mellan den 11-16 Juli. Efter det var mensen beräknad 25-30 Juli, men ännu ingen mens och har nu gått in i ny beräknad ägglossning. Däremot så hade jag ingen mens mellan två ägglossningsperioder i Maj/Juni. Men den här gången har jag haft väldigt ömma bröst i ca 1-1,5 vecka och mått illa till och från. Vet dock inte hur fort symtom visar sig, tänkte om nån hade svar? :)

• LaStinchen

Hej, jag testade med ett clearblue digital test i morses. Jag hade beräknad mens i morgon men ska på fest i kväll så jag ville se om jag kan dricka. Jag är gravid?? Mina första tecken var:

Jätte ont fredagen den 1:a augusti, skulle ha ägglossning på söndagen. Ömma tunga bröst med känsliga brötvårtor direkt efter ägglossningen. På måndagen smakade alkohol inte bra längre. Vita flytningar några dagar efter ägglossning i bara ung 3dagar. Hungrig blev jag.

Bim-6 Ont i höft, korsrygg och nedre delen av magen.

Bim -5 mensvärk, halsbränna.

Bim -4 halsbränna.

Bim-3 mycket flytningar, halsbränna. Ser ådrorna på brösten tydligare.

Bim-2 mensvärk ont i bygläpparna. halsbränna.

Ömma bröst har jag alltid mellan ägglossningen och mensen. Men bröstvårtorna har varit extra känsliga hela tiden. Och halsbrännan fick mig och killen att misstänka något.

• Annalouise

Hoppar in här nu. Och hoppas få höra om ni tror som jag :)

Dag14: sex

Dag15: liten blödning, ingen stegring på äl

Dag16: liten blödning, ingen stegring på äl

Dag17: sex, tog inget äl-test

Dag18: tog inget äl-test

Dag19: sex, positivt äl-test

Dag20: positivt äl-test

Dag22: blev illamående på gymmet när jag bara sprungit i 15 min. Drog i äggstockarna, men gjorde inte ont

Dag23(idag): fick imorse en brun flytning. Ljusbrun.

Har bim: dag 33.

Det är alltså 7 dagar sedan jag fick en blödning. Kan det ha varit är ägglossningsblödning? Och att ältesterna var positiva efter äl skett?

• VolvoAmazon66

Hej! Första dagen på senaste mensen hade jag 30sep, äl hade jag i måndags 13okt (seg transparent geleklump i trosan + uppsvullen mage med svagare liknande mens smärtor.) Detta har hållit i sig till i fredags 17/10.

Bim 26/10. Jag håller tummarna på att det tagit sig, men det är inte hela värden om det inte gjort det, får ett nytt försök om 3 veckor igen ;) det va då jag tänkt börja vilket fall som helst, men killen tänkte lite anordna ^.^

Men som sagt så hoppas jag på det bästa redan nu :)

• Marsvensson

Hejsan :)

Jag är helt ny med allt Detta visste inte ens när Man hade ägglossning fören en kompis berättade för mig för några veckor sen. Haha. Och nu försöker jag och min pojkvän att bli med barn, hade beräknad ägglossning den ons 22/10 så låg söndag,mån,tis,ons,fred. innan dess har jag varit enorm trött,huvudvärk,molande Värk i magen osv , dagen efter ägglossning mer mot kvällen hade jag så enormt ont nere vid magen på höger sida , jag kunde knappt gå eller sträcka på mig, och det höll i några timmar så kunde inte ens ha sex , dagen efter och tills idag har jag haft molande värk i magen, kopiöst sjuka humörsvängningar , blir irriterad för minsta lilla( tycker synd om min pojkvän haha), och jag kissar mer än vad jag brukar, har börjat få fylligare bröst och dem är även ömma speciellt på bröstvårtorna, och mer ådriga. Plus är extremt trött om dagarna vilket jag varit sedan förra veckan.

Aldrig känt såhär innan. Jag brukar få mensvärk 1-2 dagar innan mensen eller samma dag. Har beräknad mens 5/11, vill så gärna bli gravid. Ska på fest på fredag så kan man redan testa sig med CB Då?

Gravid ?
  • SecretlyMe
    Marsvensson skrev 2014-10-27 17:16:33 följande:

Hejsan :)

Jag är helt ny med allt Detta visste inte ens när Man hade ägglossning fören en kompis berättade för mig för några veckor sen. Haha. Och nu försöker jag och min pojkvän att bli med barn, hade beräknad ägglossning den ons 22/10 så låg söndag,mån,tis,ons,fred. innan dess har jag varit enorm trött,huvudvärk,molande Värk i magen osv , dagen efter ägglossning mer mot kvällen hade jag så enormt ont nere vid magen på höger sida , jag kunde knappt gå eller sträcka på mig, och det höll i några timmar så kunde inte ens ha sex , dagen efter och tills idag har jag haft molande värk i magen, kopiöst sjuka humörsvängningar , blir irriterad för minsta lilla( tycker synd om min pojkvän haha), och jag kissar mer än vad jag brukar, har börjat få fylligare bröst och dem är även ömma speciellt på bröstvårtorna, och mer ådriga. Plus är extremt trött om dagarna vilket jag varit sedan förra veckan.

Aldrig känt såhär innan. Jag brukar få mensvärk 1-2 dagar innan mensen eller samma dag. Har beräknad mens 5/11, vill så gärna bli gravid. Ska på fest på fredag så kan man redan testa sig med CB Då?

Om du hade ägglossning den 22a så är det bara fem dagar sen :) en graviditet brukar oftast upptäckas TIDIGAST 10 dagar efter ägglossningen. Det är för att ägget ska vandra genom äggledaren, fästa sig och hinna producera hormonet hcg som är det som ger utslag på ett test :) Det är väldigt vanligt att en kalender inte stämmer överens om när man egentligen har ägglossning och det är därför många provar ägglossningstest.
  • gezum

Vill gärna dela med mig:) plussade idag

Äl + 10 vääääldigt tidigt och givetvis svagt test. Men fullt synbart.

Inga symtom alls förutom att jag idag sprang och kissade väldigt ofta och det var anledningen till att jag testade. Jag förväntade mig inte alls ett positivt test.

Inga ömma bröst, ingen molvärk eller sånt.

• Marsvensson
    gezum skrev 2014-10-27 19:01:23 följande:

Vill gärna dela med mig:) plussade idag

Äl + 10 vääääldigt tidigt och givetvis svagt test. Men fullt synbart.

Inga symtom alls förutom att jag idag sprang och kissade väldigt ofta och det var anledningen till att jag testade. Jag förväntade mig inte alls ett positivt test.

Inga ömma bröst, ingen molvärk eller sånt.

Åh vad roligt grattis :) det är ju olika från person till person när man plussar :) är på äl+5, har BIM den 5/11 , sedan ägglossningen har jag haft molande värk plus mina bröst har blivit fylligare och är mer törstig osv, så jag hoppas att jag också plussar om några dagar :) för såhär har jag aldrig känt mig innan :)
  • Marsvensson
    SecretlyMe skrev 2014-10-27 17:37:05 följande:

Om du hade ägglossning den 22a så är det bara fem dagar sen :) en graviditet brukar oftast upptäckas TIDIGAST 10 dagar efter ägglossningen. Det är för att ägget ska vandra genom äggledaren, fästa sig och hinna producera hormonet hcg som är det som ger utslag på ett test :) Det är väldigt vanligt att en kalender inte stämmer överens om när man egentligen har ägglossning och det är därför många provar ägglossningstest.

Ah okej tack för svar :) får hålla ut i några dagar då och hoppas på att mensen inte dyker upp :)
  • Mileya

Jag hade min senaste mens den 21 november.

Mina "symtom" just nu:

- ömma bröstvårtor
    - gråtmild
    - sjukdomskänsla
    - molvärk då och då

Någon som känt av dessa symtom innan ni plussat??

• pcostjej

Från att fått svaga streck på testlagrets test visar det nu tydligt :) tog ett clearblue igår också och fick ett fint plus. Har molvärk- smärta och dragningar i magen emellanåt. Går det över?

Svar på tråden Tidiga symtom på graviditet?