• Akvileja

Hjälpsam gyn/läkare i Göteborgstrakten sökes!

Behöver tips om bra gyn eller läkare i Göteborgstrakten! Vill få syskon till vår dotter men får ingen hjälp längre från landstinget. Dottern kom till via ivf. Privat är så hemskt dyrt, vet inte hur vi skulle finansiera det?! Söker efter alternativ till ivf nu och letar kliniker där man kan få hjälp med exempelvis Pergotime. Man kanske inte får ange en speciell läkare här på forumet så inboxa mig gärna om du har namnet på nån som är hjälpsam och bra! 

Kram  

• Svar på tråden Hjälpsam gyn/läkare i Göteborgstrakten sökes!
  • Maramina

Vet du orsaken till varför ni inte lyckas? Och vet du att Pergotime verkligen skulle fungera för er, dvs är ert problem något som Pergon kan råda bot mot? Om ni inte gjort utredning till er sekundära barnlöshet, gör det. Det kan ju vara att det är något annat "enkelt" dom är orsaken, tex att du har låg ämnesomsättning. Eller så är det något som är fel som pergo inte kan göra något åt, tex att du har dåliga äggreserver eller att din mans spermiekvalitet brister. Utredning på landstingets bekostnad har man rätt till även om man har barn sedan innan och kostar som några vanliga läkarbesök. Vi gjorde vår utredning tex på Göteborgskvinnoklinik och vi har barn redan ett gemensamt barn

Sedan så behöver inte IVF bli jättedyrt, dvs om både du och din partner har arbetsgivare som tillåter att ni gör bruttolöneavdrag på kostnaden. Beroende på er inkomst kan det bli upp till 50% billigare.

• Sereena

Maramina: Menar du att man ska/får lov att göra ytterligare en utredning? För jag förmodar att TS redan gjort en utredning i och med att hon gjort IVF.

Jag gjorde också min första utredning på Göteborgs kvinnoklinik. Sen IVF och fick en dotter.
    Nu försöker vi få till ett syskon... har inte lyckats ännu, bara en graviditet (spontan!) som tyvärr blev ett missfall.

Råd till dig Akvileja. Ring t.ex Göteborgs kvinnoklinik, eller slå upp olika gynottagningar på eniro, finns väldigt många att välja på, många av dem har avtal med landstinget. 
    Carlanderska kvinnoklinik har det bl.a tror jag. De borde väl vara duktiga på det här med barnlöshet.

Vår arbetsgivare ger också bruttolöneavdrag för IVF, så tips är att kolla upp det. Om de inte erbjuder så föreslå att de kanske kan titta på att erbjuda det, för det kostar ju inte arbetsgivaren något alls.

Svar på tråden Hjälpsam gyn/läkare i Göteborgstrakten sökes!