Archandra skrev 2013-04-09 17:24:29 följande:
Jag har använt en sådan sen vi fick vår äldsta dotter för snart sex år sedan. Jag har också en stjärttermometer, så jag har kunnat jämföra resultaten.
För oss har den aldrig visat för högt. Däremot har det hänt att den visat för lågt om man inte fått in den ordentligt i örat, dvs om temperaturen inte tas i örongången. Men det är ju handhavandefel och man märker ju när det blir så, så jag upplever inte felmätning som något större problem.
Nej, jag tror inte att det är så stor skillnad ändå.. Var väl mest att jag ville veta för min egen skull, tempade mig idag på jobbet för jag kände mig hängig (37,7) och här hemma så låg den på likadant.. Pendlar mellan 37,7 och 38. Men jag känner mig inte speciellt febrig, trots att jag är lågtempad i vanliga fall.. Men jag ville väl mest veta så jag vet om det finns en chans att den kan visa för högt, eller om jag verkligen har feber. Har tempat ett flertal gånger på två timmar och den visar alltid mellan 37,7 och 38 - så det är väl bara att gilla läget antar jag.