• Saarraa

Braun Thermoscan..

Jag har köpt en sån, just för att jag vet att det är en sån termometer som används inom vården och förskola. Och jag tycker dom är riktigt bra.. Men har hört att dom kan visa för låg temperatur, men hur är det mer: kan den visa för hög temperatur? Folk säger att den inte kan det.. Jag har försökt googla men inte hittat något bra svar.

Så min fråga.. eller mina frågor är:
    - Kan den visa för hög temperatur?
    - Ska man "plussa" på något? (t.ex som vid muntemp)

Ensamstående mamma - dolphin.blogg.se
  • Svar på tråden Braun Thermoscan..
  • Archandra

Jag har använt en sådan sen vi fick vår äldsta dotter för snart sex år sedan. Jag har också en stjärttermometer, så jag har kunnat jämföra resultaten.

För oss har den aldrig visat för högt. Däremot har det hänt att den visat för lågt om man inte fått in den ordentligt i örat, dvs om temperaturen inte tas i örongången. Men det är ju handhavandefel och man märker ju när det blir så, så jag upplever inte felmätning som något större problem.

• Philippa

Nej, den kan inte visa för hög temp.

Nej, man ska inte plussa på nåt.... 

• Saarraa
    Archandra skrev 2013-04-09 17:24:29 följande:
    Jag har använt en sådan sen vi fick vår äldsta dotter för snart sex år sedan. Jag har också en stjärttermometer, så jag har kunnat jämföra resultaten.

För oss har den aldrig visat för högt. Däremot har det hänt att den visat för lågt om man inte fått in den ordentligt i örat, dvs om temperaturen inte tas i örongången. Men det är ju handhavandefel och man märker ju när det blir så, så jag upplever inte felmätning som något större problem.
    Nej, jag tror inte att det är så stor skillnad ändå.. Var väl mest att jag ville veta för min egen skull, tempade mig idag på jobbet för jag kände mig hängig (37,7) och här hemma så låg den på likadant.. Pendlar mellan 37,7 och 38. Men jag känner mig inte speciellt febrig, trots att jag är lågtempad i vanliga fall.. Men jag ville väl mest veta så jag vet om det finns en chans att den kan visa för högt, eller om jag verkligen har feber. Har tempat ett flertal gånger på två timmar och den visar alltid mellan 37,7 och 38 - så det är väl bara att gilla läget antar jag.
  • Saarraa
    Philippa skrev 2013-04-09 17:25:01 följande:
    Nej, den kan inte visa för hög temp.

Nej, man ska inte plussa på nåt.... 
    Okej.. Tack för svaret :)
  • SofieIngemansson

Ja, abslut.
    kan visa 38,9 för en normal människa. men efter som vi hade ingen kvitto kvar då.låta den logg i lådan, efter ett halvt år blev den bra, men inte nu länger. Den gå på sig egen tempo.
    kunsumentseverce vill inte lösa problem eftersom den har gått ut 2år.
    och erkänna inte att jag köpt den heller eftersom jag hade ingen kvitto.
    vilken skit.
    så räkna ut hur många år du vill använda för pengarna innan du köpa.

• Pescetarian

Ring 1177 och berätta vilken termometer du har. Fråga sedan va de sadisterna rekommenderar för typ av temp.

Svar på tråden Braun Thermoscan..