• Nell

Vad skulle du namnge dina barn till just idag?

Om du skulle namnge dina barn idag, vilka namn skulle de få? Endast tilltalsnamn eller tilltalsnamn och andra namn, om ni så vill.

Hade jag namngivit en dotter idag skulle hon troligen fått heta
    Elisabeth Alice Maria

En son... Vet inte!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-21 21:37
    Namn på påhittade barn såklart. Era verkliga barn har ju namn, eller hur? :)

• Svar på tråden Vad skulle du namnge dina barn till just idag?
  • RonjaLi

Mina söner heter Ted och Elias.
    Är nöjd med de namnen. Gick inte på de finaste namnen utan ville ha korta praktiska namn som de och deras kamrater kan uttala och stava då jag jobbar på förskola och de barnen med långa namn tycker det är jättejobbigt när dom inte kan skriva sina namn medan deras kompisar med korta namn kan.
    Har också jobbat som receptionist och telefonist så jag vet hur svårt det är för folk i andra länder har att uttala våra typiska svenska namn så jag ville ha "internationella" namn som är lätta att uttala.

Annars gillar jag pojknamnen: Otis, Jack och Ossian.
    Flicknamn: Ella, Ottilia och Hermine.

• iser

Jag är supernöjd med dotterns namn. Hon var namnlös länge men blev en Irmeli som betyder "Den lilla starka" vilket är hon av hela hennes väsen.

Min son heter Elis men skulle kunna vara en Pontus eller Alfred.
    Jag skulle vilja ha två döttrar till så jag skulle kunna få säga Hillevi och Lillemor varje dag. 

• Chocoholica

Pojke : Emil
    Flicka: Isabella

• enlitenbitkaka

Jag hade valt exakt samma namn idag; Hedvig Stina och Signe Stina. Skulle jag få ett barn till precis idag hade det blivit en Olivia Stina eller en John Ebbe.

Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på drommenomlycka.blogspot.com/
  • Lindsey Egot the only one

Mina barn hade fått precis de namn de har för jag är super nöjd med dom. Annars hade jag inte valt de namnen.

• omgwtf

En random spelkompis till mig på Facebook har det finaste namnet jag sett på ett tag: Nordette.

Det skulle jag kunna tänka mig att döpa en framtida dotter till. Men är det lite... vitmakt som svensk att döpa en flicka till det?? (Men personen i fråga är inte svensk, hon är faktiskt spansk.)

Men annars blir det Emmanuel eller Susanna/Antonia/Josephine om jag får fler barn.

• Aprilia77

Jenniesve: God namnsmak måste jag säga, mina barn heter Vide och Juni. Och så har vi precis fått en liten Lo också!

• jenniesve

Aprilia77: Åh där ser man :) Vi hade faktiskt både Juni och Lo på tapeten till lillasyster som kom i april men det blev en liten Meja istället.

♥ Lilly 110608 ♥ Meja 130411 ♥
Svar på tråden Vad skulle du namnge dina barn till just idag?