Hur bor o sover era varannan helg/bonusbarn?
Hej på er. Ni som har barn boendes hos er varannan helg. Hur bor dom? Har dom eget rum? Delar dom med något annat barn? Kanske en sovalkov eller hur har ni löst det?
Hej på er. Ni som har barn boendes hos er varannan helg. Hur bor dom? Har dom eget rum? Delar dom med något annat barn? Kanske en sovalkov eller hur har ni löst det?
När mina tre systrar va hos oss varanan helg så sov två av dom i ett lektält i vardagsrummet. Den äldsta av dom tre sov med styvsystern. Jag och min bror som bodde hos pappa på heltid hade våra egna rum. (Tonåringar) Ja styvsystern också.
Åldern är jag osäker på men tror att dom två som sov i tältet va ungefär 3-6 år. Kan låta makabert med ett tält men oj vad dom tyckte det va kul hos pappa ;)
Mitt bonusbarn flyttar förhoppningsvis till sin mamma och kommer då att vara hos oss (pappan och mig) varannan helg och då blir hen av med sitt rum. Vi kan inte ha ett rum stående som bara används 2 helger i månaden. Det har vi inte plats till. Vi kommer då att skaffa en bäddsoffa i ena tv-rummet som hen får sova i när hen är här.
Först
Sambon bodde i en tvåa, Barnen bodde i vardagsrummet när de var hos honom, sedan, vi alla bodde i tvåan (som blev en etta, då ena rummet var fullt med kartonger)
Sedan ett hus under byggnation. Ett enda sovrum, där jag, sambon och vår gemensamma bodde, Sambons barn sov i vardagsrummet.
Sedan, ett rum åt sambons barn som de delade (och som fungerade som gästrum när de inte var hos oss) vår gemensamma sov fortfarande i vårt rum
Flytt, då fanns det ett gästrum som de sov i, vår gemensamma fick eget rum och vi ett eget rum.
Nu, när de hälsar på sover de i vardagsrummet, endast två sovrum. De är vuxna
Mitt bonusbarn flyttar förhoppningsvis till sin mamma och kommer då att vara hos oss (pappan och mig) varannan helg och då blir hen av med sitt rum. Vi kan inte ha ett rum stående som bara används 2 helger i månaden. Det har vi inte plats till. Vi kommer då att skaffa en bäddsoffa i ena tv-rummet som hen får sova i när hen är här.
Bodde på veckorna hos pappa, då hade jag eget rum. När jag var hos mamma på helgerna hade jag också eget rum. Jag tycker det beror på hur gammalt barnet är. Jag var 12 när pappa och mamma gick isär. Så fram till 16 års ålder bodde jag så, sedan flyttade jag hemifrån för att plugga på gymnasium.
Lägger in lite bilder på smarta lösningar, kanske någon får en idé
Egna rum. Tonåringar. Det kanske kommer en dag när de väljer att bo hos oss(tänker nu i byte till ny skola/årskurs) :D
eftersom vi bor i en etta löste vi det med en familjvåningssäng med drapperi runt översängen samt vägghyllor. en egen byrå finns även i rummet.
trångt men det fungerar :)
vi letar större (3a) och då är tanken att vi ska ha: vardagsrum, vuxensovrum och ett komborum med kontor och säng, byrå/garderob (för bonus men även som gästrum när det inte är "bonus-helg").
Barnen har såklart varsit stort rum fast nu är det varannan vecka och snart blir det hel tid. Men skulle de bara vara här varannan helg skulle de självklart ha kvar sina rum ändå. Vi bor ioförsig väldigt stort
Har just hoppat in i tråden och inte läst allt men måste bara morra på er som påstår att barn får störd identitet av att inte ha eget rum från 8 års ålder. Hur tanker ni och vad stöder ni det på? forskning tack! Jag personligen tror att det är helt andra saker som är viktiga, bara man får en egen vrå om aldrig så liten. När jag växte hade min syster och jag två rum men VALDE själva att ha ett lekrum och ett sovrum för då behövde man inte städa lika noga på kvällen. Dessutom ville ingen av oss sova ensam på ena våningen i huset. Syrran var mörkrädd och sov väldigt ofta i min sang det har ingen av oss dött av och vi har helt normala relationer idag bade till varandra och andra människor.
Tror att det blir bra som ni tänkt TS när man är 8 år är man dessutom stor nog att veta hur man vill ha det så med lite lyhördhet och en portion förståelse från båda hall så blir det säkert bra!
Lycka till TS!