• NLAL

Någon i Gällivare som väntar barn till sommaren?

Ja, som rubriken lyder: Någon som väntar barn i Gällivare till sommaren? Jag väntar mitt första barn 15/8. Hade varit roligt att komma i kontakt med fler gravida här i stan då jag inte känner allt för många, trots att jag bott här i snart 3 år.

• Svar på tråden Någon i Gällivare som väntar barn till sommaren?
  • soffipropp89

Hej! Jag är gravid med min tredje. Har en pojk som blir 7 i juni och en liten som blir 1 i juni och nu tredje som är beräknad i september. Har rul på måndag. hur gammal är du och vad gör du om dagarna? // sofia

• soffipropp89

Glömde skriva att jag är inflyttad hit till Gällivare/Malmberget för 2 1/2 år sen.

• NLAL

Oj, vad kul! :) Trodde aldrig någon skulle svara, haha.

Jag är född 90 så blir 23 imorn. :) Jag jobbar natt ute i Aitik så dagarna sover jag eller far runt som ett yrväder, haha.

Har du bott här tidigare eller har du flyttat pga kärleken, jobb eller nå annat? :) Hur gammal är du själv? :)

Vad kul med rul! Vi var på vårat 25/3. :)

• soffipropp89

Jag svarade! Okej, vart kommer du från början? grattis i förskott! Jobbar du på förrådet el liknande? jag flyttade pga kärleken. Gifte mig förra sommaren och min man Stefan har sitt företag i Aitik! Jag är mammaledig med minsta så jag är hemma om dagarna eller far runt jag med som ett yrväder. Själv är jag 89a så då är vi nära i ålder. Jag fyller 24 först i september. Längtar till rul. Har ni tagit reda på vad det blir?

• NLAL

Jag har flyttat så långt som från Jokkmokk. :p

Nej, jag jobbar åt min svärfar och sambo på dammen som bevakare. Trivs som fisken i vattnet fast nu är det tungt med rygg och höftvärk att sitta 8 timmar per skift..

Vad roligt att vi ändå är i "samma" ålder! Tänkte du var några år äldre med tanke på första barnet. (Nej, jag har inget emot unga mammor men än är det ju ändå vanligare att få första efter 20. Om du förstår vad jag menar?!)

Nej, vi är glatt ovetande ännu. :) Men det var på tjillevippen att vi frågade bm, haha. Vi var så jävla nyfikna när vi skulle dit men hann lugna ner oss lite. :p

Ska ni ta reda på det? :)

• soffipropp89

Ja det var ju långt :P Jo jag var tidig med första. Dock bor han mestadels hos sin pappa i Lycksele sen 1 år tillbaka. Han är här på lov och långledighet. Men får väl se vad framtiden har att erbjuda. Det kan jag tänka mig är jobbigt. :-/ har du tänkt jobba till slutet av graviditeten eller ta det lugnare ett tag innan? Jag jobbade till vecka 32 med Melwin, skönt att ta de lugnt ett tag iaf, dessutom tittade han ut några veckor före bf. Med min första var det en överraskning, men tog reda på med Melwin och det lutar åt att vi ska göra det denna gången med. Både jag och Stefan är nyfikna av oss. Har du fb?

• NLAL

Haha, ja, verkligen. :p

Jaja, okej. :)

Ja, tanken är att jobba så länge jag bara orkar. Så får väl se vad det blir. :)

Ja, det är ett helvete att vara nyfiken, haha!

Jo, har fb, men vill inte skriva ut mitt namn här. :)

• jagharenkatt

Gammal tråd kanske. Men jag har BF den 6:e augusti. :)

• soffipropp89

Hej! Jagharenkatt: inte så mycket aktivitet i tråden. Grattis! Är det första barnet? jag väntar min tredje och har bf den 19 september!

• NLAL

Jagharenkatt: Ja, gammal utdöd tråd, tur du livade upp den igen. :D Då har du inte så länge kvar (den värsta mening som finns nu och så säger jag det själv..). :)

Svar på tråden Någon i Gällivare som väntar barn till sommaren?