• Unikus

Skaffa ALDRIG barnförsäkring via ACE EUROPE (ace försäkringar)

Vill bara gå ut med en varning till alla föräldrar att aldrig skaffa barnförsäkring i det bolaget!!

För det första, deras handläggningstid är totalt jävla urusel!! Flera veckor bara för att svara på anmälan, och sen när väl svaret kom, så skulle det ta flera månader att utreda en liten sak som ett brutet finger.

Min yngsta son bröt fingret, och nu idag så kan vi inte se konsekvenser av det, men det är något som lika gärna kan komma om 13 år eller om 20, så där fick vi noll kronor i ersättning!

Min äldre dotter krockade i en sport och fick sy 5 stygn i pannan, vilket har gett resultat i världens ärr mitt i pannan. Gissa om det ersätts?
    NEJ!!

De vanligaste skadorna hos barn är just sårskador!!

Är så jäkla arg så jag har god lust att hänga ut dom i massmedia, läser man deras villkor så ser jag INTE nånstans att det inte täcker just ärr!!! 

UNIK
  • Svar på tråden Skaffa ALDRIG barnförsäkring via ACE EUROPE (ace försäkringar)
  • Unikus

googla på acer barnförsäkring, alternativt leta upp deras sida och villkor och läs alla klausuler... 
    Enligt när de ringde till mig och sålde försäkringen så täckte dom allt, det är teoretiskt omöjligt att få alla villkoren upplästa via telefonen 

UNIK
  • AnooYoo
    Unikus skrev 2013-04-10 13:41:53 följande:
    googla på acer barnförsäkring, alternativt leta upp deras sida och villkor och läs alla klausuler... 
    Enligt när de ringde till mig och sålde försäkringen så täckte dom allt, det är teoretiskt omöjligt att få alla villkoren upplästa via telefonen 
    Nej, det är inte teoretiskt omöjligt att få villkoret uppläst i telefonen. Däremot är det opraktiskt.

När försäkringen tecknats skickas det hem ett försäkringsbrev med information om vad som täcks och för det mesta en kopia av villkoret.

Eftersom försäkringar har ångerrätt på samma sätt som allt man köper kan man gå igenom villkoret när det skickas hem och ändra sig om informationen inte gått hem förrän nu.
  • Duckan

Ang tummen ts så är krävs det (såklart) läkarintyg på detta. De kan ju inte betala ut pengar om utifall att er son får men, klart de vill veta om funktionen är nedsatt eller om utseendet är deformerat.
    Ärret i pannan är helt klart konstigt att de inte betalar något för, det är ju verkligen synligt.

• Majsan70
    Duckan skrev 2013-04-10 12:39:02 följande:
    Trygg Hansa är inte mycket bättre. Pågående ärende nu och vi är inte nöjda med bemötandet alls.

OJ TH har fixat allt o snabbt som tusan flertalet gånger för oss.
  • Duckan

Ja kanske har fått en dålig handläggare, vad vet jag. De är ovilliga att ersätt dotterns deformerade tumme. Den är op:ad och läkt snett och knöligt. Det är inget TH vill ge ersättning för. Nu ska vi till husläk för att få remiss till ortoped för att få intyg på att funktionen är nedsatt samt att den aldrig kommer att bli sig lik. Vi har hållit på i evigheter känns det som.

• mattiyo

Ace olycksfallförsäkring täcker inte benbrott i fingrar, tår och näsa.
    Detta står klart och tydligt. Dra inte ett bolag över en kant enbart pga att du inte läst igenom villkoren noga.

• Duckan

Kan återkoppla ang TH och berätta att dottern fått ut 6000 kr för ett ärr mellan ögonbrynen (sydde 4 stygn) och att tummen till slut gav 13000 kr pga 1% invaliditet hos TH.

• Guiu

,,.det var någon som sagt att barn är redan föda med autism, ja,...jag tror också att min son kan ha födas med det. Jag kom i håg att det har tagit lång tid i hans  födelsedag o på sist gjord läkare en Kesarian i Kristianstad sjukhuset i oktober 1991.  Tack  o love han överleva!  Jag flyttat utomlands.Hans pappa är svenska från Hässelholm men  har de  ingen kontakt.
      Vi återkommer  till Sverige. Nik fick diagnosen autism i november 2001 i skolan som han har varit. Där i kommunal skola i Malmö som rekommenderar mig att ta honom till Läkare i Barn Rehabilitering o där fick honom diagnosen.. Jag undra mig varför skolan fråga inte mig om hade jag Försäkrings med min son innan tagit honom Barnhabilitering o Rehabilitering  fråga inte mig någon om Försäkringen heller! o på den tiden jag viste jag inte om måste har någon Försäkringen alls!
    Jag har redan Folksam från 2002 när börjar jag jobba i hemtjänst o teckna Kommunalarbetarna o min son är barnmedlem. Min fråga är: Kan Folksam teckna en ersättning p.g.a. hans autism diagnosen om han fick den i november 2001? Jag teckna Folksam Försäkringen i 2002. Vad kan ni rekommendera mig och vilken individuell  försäkringen rekommendera ni i hans fall ..han är 22 år. Hälsingar, Guiu

• anni77

Ace ringde upp mig.Min dotter och jag har sjukdom redan som aldrig något annat försäkringsbolag hade godkäntmen ace godkände alla.sjukdomar.Jag behövde inte ens fylla i en hälsodeklation.När jag sen titta närmare var det bara bluff.

• Catty12

Min dotter fick cancer för några år sedan. Hon var då dubbelförsäkrad eftersom vi hade både ACE och Trygg Hansa. Det visade sig att Trygg Hansa inte betalade ut en krona för hennes diagnos medan ACE betalade ut en kvarts miljon. Viktigt att veta att vissa försäkringsbolag inte ersätter cancerdiagnoser utan bara bestående men. Det får man inte efter hennes typ av cancer, alltså var ersättningen från "Trygg" Hansa 0 kr! Är väldigt glad för att vi har barnen försäkrade i ACE!

• Catty12

Kan tillägga att ACE är ett av få försäkringsbolag där försäkringen gäller även vid ridning!

• Miljöpartisten

Man måste förstå att försäkringsbolagen inte försäkrar något som det är stor sannolikhet för att det inträffar. Deras villkor kan tyckas omfattande i början men när man kollar försäkringsvillkorens undantagsbestämmelser är dessa legio. Man får inte glömma att försäkringsbolagen är vinstdrivande och ska tjäna pengar. Får du problem med försäkringen eller ersättningen så kan det vara ett smart drag att anlita en expert på försäkring, det är ofta en försäkringsjurist. Man kan säker anlita både en advokat eller en jurist men de bör vara inriktade mot försäkringsrätt som tydligen är ett väldigt komplicerat område. Jag länkade till en firma jag använde och jag är bara nöjd med dem. 

Bättre ha nåt man inte behöver, än att behöva något man inte har!
  • Miljöpartisten

Jag tror inte just det försäkringsbolaget är särskilt "snåla" jag läste precis i en blogg att försäkringsbolagen behåller ca 30 % av det vi betalar i försäkringspremie och sen finns det vissa försäkringsbolag som behåller upp till 52 % av det vi betalar i premie som ska gå till att betala för skador och ersätta olycksfall osv.  Det kan inte vara helt ok att ta så mycket från ersättningarna, man kan gissa att detta i sin tur måste dras från uteblivna försäkringsersättningar.

Att ta 52 % av försäkringspremien kan inte vara lämnpligt
  • Automagiskt

Min erfarenhet av Ace är inte heller bra. Tecknade cykel- och olycksfallsförsäkring med Falck och det är Ace som handlägger Falcks ärenden. Dels är det dåliga villkor men ännu värre är att deras handläggare är omöjliga att få tag på. Jag försökte kontakta min handläggare för ersättning av sprucken cykelhjälm (500kr) vilket ändå ingår (Krossade även ledkulan i axeln och fick ärr samt 2% invaliditet vilket de inte ersätter). Försökte i två månader men utan att få prata med rätt person.

Som tur var hade jag två andra olycksfallsförsäkringar via jobb/facket som jag fick totalt uppåt 100k för sveda och värk/ärr/invaliditetsersättning och kontakten med dom var superbra.

Så bu för Falck/Ace och yay för Förenade Liv och Skandia.

Ace börjar ersätta från 5%invaliditetsgrad vilket är MYCKET omfattande besvär, alltså ganska värdelös.

• D77

Min dotter skadade sig i armen och fick sy över 20 stygn. Har två ärr det ena är 12 cm och den andra är 8 cm plus att dem är typ 1.5 cm bredd. Hon fick 0 kr.

ACE FÖRSÄKRING är bara skit.

• Försäkringar efter pris

Hej,
    rent generellt är det lite med barnförsäkringar som mycket annat, man får lite det man betalar för.
    Det är ju så att en försäkring som är väldigt billig behöver spara in någonstans och det går ju inte bara att spara på overhead, alltså driften av försäkringsbolaget utan man måste ju begränsa utbetalningarna likaså.

Det betyder inte att den dyraste försäkringen är den bästa, men man kan utgå från att ett lågprisalternativ generellt har sämre villkor och ersättningsbelopp än en premium produkt. 

En helt okej sida att använda för att jämför är: 
    www.konsumenternas.se/forsakring/olika-forsakringar/om-barnforsakringar/jamfor-barnforsakringar

För att säkerställa rätt ersättning vid en skada kan ju denna nystartade och lovande tjänst vara en väg. 
    www.insurello.se/

Svar på tråden Skaffa ALDRIG barnförsäkring via ACE EUROPE (ace försäkringar)