• Anonym

Minskad sexlust, är de p-pillerna cilest tro?

Jag har ätit cilest "hela mitt liv" förutom uppehåll vid graviditet för 3 år sedan. Har fungerat utmärkt, men för ca 1.5 år sedan började jag igen efter avslutad amning. Men nu har jag bara fått mindre och mindre sexlust. Kan de va att celest inte fungerar för mig längre? Kan p- piller påverka en olika före och efter en graviditet? Och finns de någon annan som har ätit cilest som har fått samma biverkning, och isf vad har ni bytt till?
    Vill inte längre känna mig likgiltig inför sex...

• Svar på tråden Minskad sexlust, är de p-pillerna cilest tro?
  • Anonym

Verkligen ingen som kan hjälpa mig?!

• Anonym

De e väl bara att prova sluta med pillrena och se om det blir någon skillnad!?

• Nellieee
    Anonym skrev 2013-04-10 15:25:44 följande:
    Jag har ätit cilest "hela mitt liv" förutom uppehåll vid graviditet för 3 år sedan. Har fungerat utmärkt, men för ca 1.5 år sedan började jag igen efter avslutad amning. Men nu har jag bara fått mindre och mindre sexlust. Kan de va att celest inte fungerar för mig längre? Kan p- piller påverka en olika före och efter en graviditet? Och finns de någon annan som har ätit cilest som har fått samma biverkning, och isf vad har ni bytt till? Vill inte längre känna mig likgiltig inför sex...
    Nu har jag inte ätit cilest, utan hade andra men jag fick minskad sexlust av de p-piller som jag åt, dock så hade dessa fungerat för mig tidigare och jag var då tidigare nöjd med dom. Av någon anledning så passade dom mig inte alls när jag gick på dessa igen... Jag tog upp detta hos gyn och provade andra piller som passade mig mycket bättre.

Mitt tips är med andra ord att byta, jag märkte skillnad direkt! 

• Saspenberg

Jag har ätit cilest o jag hade minskad sexlust så de är möjligt, prova andra så får du se :)

Svar på tråden Minskad sexlust, är de p-pillerna cilest tro?