Info till förälder om ny partner?
Kanske fel kategori att lägga frågan i men visste inte vart som var bäst. Separerad sedan 3 år. Har enskild vårdnad. Barnet är hos pappan varje söndag. När pappan blev sambo för ca 1 år sedan fick jag i stort sätt efteråt reda på att de hade blivit sambos. Pappan berättade dock för mig när jan skulle berätta för barnet om sim nya tjej (de blev sambos samtidigt dom han berättade att hon existerade för barnet). Jag har inte fått reda på nåt om henne. Vet lite lite vem hon är men mest bara till namnet. Har inte frågat hur hon är med barnet eller nåt annat om hennes relation med vårt barn. Antar att han har förnuft nog att välja en bra partner och i annat fall hoppas jag att det skulle märkas på barnet. Tycker inte att jag har att göra med annat. Nu har jag träffat någon. Sa till exet att jag träffat någon och att vi på sikt kommer flytta ihop och att han funkade med barnet. Nu påstår pappan att han har rätt att veta allt om denna kille eftersom han ska bo med hans barn... Jag har svarat på lite korta frågor men har sedan sagt stopp. Har han rätt stt få svar på sånt?? Pappan har psykiskt misshandlat mig och jag vill därför ge så lite info som möjligt till honom eller måste jag informera? Jag håller mig ifrån honom och vi konverserar bara med mail nästan. Vem gör rätt/fel?