• Envira

Luktar jätteilla under brösten.. v.24

Är gravid i vecka 24 och som det brukar vara under en graviditet så har ju brösten växt. Har väl kanske 85 F i bh-storlek. 
    Grejen är att brösten har blivit så sjukt tunga så dom ligger verkligen tryckta mot kroppen.. Och det medför att jag blir alldeles fuktig där, och det verkligen stinker från dom efter några timmar..
    Det känns sjukt äckligt och pinsamt, men vad tusan gör man åt nåt sånt?
    Inget man vill fråga barnmorskan direkt.. Foten i munnen 

• Svar på tråden Luktar jätteilla under brösten.. v.24
  • Zs1985

Jag använde uteslutande sport-bh när jag var gravid och bysten blev större, bättre stöd och lyft. Sen så använd babypuder/kroppspuder i vecken. Då blir det inte lika fuktigt och du slipper odören. Annars så drog jag med deo under när det var som värst för mig.

• Jest

Ta till ett gammalt transvestit-tips, wettexdukar där man svettas. De suger upp och de slipper svettringar på tajta klänningar o dyl.

• Mammat3

Se till att få det torrt du kan använda tex kroppspuder eller potatismjöl går också bra. Tvätta rent ett par gånger om dagen. Om det är rött kan det vara svamp och då finns det pevaryl att köpa på Apoteket.

• Envira
    Zs1985 skrev 2013-04-10 18:05:38 följande:
    Jag använde uteslutande sport-bh när jag var gravid och bysten blev större, bättre stöd och lyft. Sen så använd babypuder/kroppspuder i vecken. Då blir det inte lika fuktigt och du slipper odören. Annars så drog jag med deo under när det var som värst för mig.
    Använder sport-bh hela tiden, blir inte bättre :( Får pröva det där med puder, hoppas det kan bli bättre.. :/ 
  • Envira
    Mammat3 skrev 2013-04-10 18:10:32 följande:
    Se till att få det torrt du kan använda tex kroppspuder eller potatismjöl går också bra. Tvätta rent ett par gånger om dagen. Om det är rött kan det vara svamp och då finns det pevaryl att köpa på Apoteket.
    Det blir rött och irriterat ibland men brukar gå över efter en dusch.. Men man känner sig sjukt ofräsch, också funderar jag liksom.. Hur kommer det bli när man får mjölk i brösten, då blir dom ju ÄNNU tyngre Obestämd
  • malinbz

Om det blir rött och irriterat och börjar klia
    så kan det vara svamp. Gör som dom andra här säger, tvätta ofta och försök att hålla det torrt. Jag jobbar på sjukhus och vi använder oss att något som heter "Sorbact".
    Det lägger man i hudväck dom är rött och blir som svamp. Sorbact finns att köpa på Apoteket och det är som en grön duk som man låter ligga i hudväcket. Det finns lite antibiotika i som bekämpar svampen bra. Bara ett litet tips om det inte blir bättre

• Madam

om det verkar vara irritation som svider och att ha bh på sig är en plåga så rekommenderar jag silonsalva. Jag har tunga och hängiga bröst naturligt så då händer det att man får typ värmeutslag i vecken under brösten. Tvätta,torka torrt och applicera silonsalva under natten så kommer det försvinna

• Envira

Har börjat använda kroppspuder under,mellan och på hela brösten.. Hjälper så det inte blir irriterat, men fuktigt och luktar blä gör det ändå.. 

• messa

Det går även att lägga gasbinda under varje bröst så det inte blir hud mot hud. Hoppas du förstår vad jag menar. Lycka till!

Svar på tråden Luktar jätteilla under brösten.. v.24