• jagälskarallaminabarn

Hur sover era barn i husvagn?

Hejsan!

Jag och min karl funderar på att gå på en föreningsträff över en helg, det är givetvis inget vi måste men det vore väldigt skoj, särskilt som vi inte är ute så mycket överhuvudtaget. Det kommer garanterat vara fler barn där och våra 2 äldsta (tvillingar på snart 8 år) vill gärna följa med. Kruxet är att de har sömnstörning som är sammankopplad till deras autism  (vi har dock medicin från hab som hjälper men det där med att sova kan vara knepigt ändå om sängen är för hård eller för mjuk).

Hursomhelst är tanken att vi i så fall ska hyra husvagn och det har barnen aldrig varit i, däremot har de suttit i husbil som en bekant hade förr. Det är visserligen inte längre till träffen än att vi kan vända och åka hem om det skulle knipa, bara det att om vi ska satsa på att hyra en husvagn måste vi skaffa drag på vår bil, något som inte behövs annars, och det känns ju meningslöst om det nu aldrig skulle fungera alls med husvagn. Går det bra tänkte vi åka på husvagnssemester framöver.

Av den här anledningen undrar jag dels hur ni andra med barn i samma ålder eller något år yngre, (ena tvillingen är ungefär ett år efter i utvecklingen), har haft det när ni varit ute med husvagn? Vad skulle du gjort i vår sits, lagt planerna på is eller försökt? Motivera gärna ditt svar. Tack på förhand!

• Svar på tråden Hur sover era barn i husvagn?
  • Johans Pillerill

Svårt att svara på då ingen här har autism, men mina barn och småsyskon sover nästan bättre i husvagn än hemma :) speciellt om det regnar och smattrar på taket. Sövande ljud!! Ni kan väl testa en natt utanför erat eget hem innan ni åker iväg? TrOr nogdet går bra! De nyare husvagnarna är det ju jättesköna sängar i också istället för bara soffdynor som det är i de äldre. Ta med egna kudden och täcket så blir det tryggare.

Svar på tråden Hur sover era barn i husvagn?