• Juaern

Har någon erfarenhet av eller känner till Kvinnofolkhögskolans förskola

Min dotter går nu på Hagahuset, men vi är mycket missnöjda med den förskolan efter den bästa pedagongen slutade i januari. Vi har nu fått plats erbjudande på Kvinnofolkhögskolans förskola. Nu undrar jag om någon känner till den? Den ligger på Första Långgatan 28. Det är en uppgång från Masthuggstorget till Kryssdäcket och där ligger den. Om någon känner till, berätta gärna allt ni vet!
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Har någon erfarenhet av eller känner till Kvinnofolkhögskolans förskola
  • Vilmagbg

Vad jag har hört så är det en bra förskola, vår son hade en kompis som gick där för några år sedan. Förskolan är Montessori inriktad och jobbar mkt aktivt med genus och jämställdhets frågor. 
    Vad fick ni för känsla när ni var där och hälsade på?

• Juaern
    Vilmagbg skrev 2013-04-12 18:02:25 följande:
    Vad jag har hört så är det en bra förskola, vår son hade en kompis som gick där för några år sedan. Förskolan är Montessori inriktad och jobbar mkt aktivt med genus och jämställdhets frågor. 

Vad fick ni för känsla när ni var där och hälsade på?

Jag var där igår och tittade - mycket rent och ljust. Det var lite personal kvar, men de jag fick träffa kändes bra! Jag fick helt enkelt en bra känsla. Jag kommer absolut att tacka ja till platsen. Jag ska dit med med min dotter på tors, de ville träffa henne innan de kan bestämma sig. Tack för ditt svar!
  • Vilmagbg

Jag personligen (är fsk-lärare) har lite svårt för Montessoripedagogiken  men om ni gillar hur de arbetar så blir ni säkert nöjda. Hagahuset är ju en förskola men väldigt dåligt rykte, hoppas deras nya förskolechef har förmågan att få bort deras stämpel. 

• Juaern
    Vilmagbg skrev 2013-04-13 18:19:34 följande:
    Jag personligen (är fsk-lärare) har lite svårt för Montessoripedagogiken  men om ni gillar hur de arbetar så blir ni säkert nöjda. Hagahuset är ju en förskola men väldigt dåligt rykte, hoppas deras nya förskolechef har förmågan att få bort deras stämpel. 

Vilmagbg skrev 2013-04-13 18:19:34 följande:

Jag är inte spec förtjust i Montessoripedagogiken, men jag har inget val, jag kan inte ha kvar min dotter i Hagahuset. De byter sällan blöjor på henne, de har använda blöjor kvar där barnen leker och öppnar fönster mitt i vintern så att det det inte skall lukta blöja. De låter barnen sitta i vattenpölar när det är kallt ute och då har de inte dragit ned overallbyxor över stövlar så det är fullt med vatten i stövlar. Det har vikarier som bara sitter av sin tid. Jag har mailat och klagat hos den nya chefen, det enda som jag fick till svar var att jag får lösa det med pedagogerna själv. Och dessa så kallade pedagoger har alltid ursäkter till allt, det är så frustrerande. De låter sjuka barn vistas med friska barn och så klart smitta de friska. Min dotter är på förskolan tre dagar sen 2 v hemma sjuk och så rullar de på. Jag vet att barn är sjuka ofta, men det är så mycket mer med Hagahuset små inte fungerar, bara man kommer in i huset så känner man stanken av någonting väldigt vidrigt. Jag fick nu plats på kvinnofolkhögskolans förskola och var och hälsade på där, det var så rent och fräscht där och luktade INGeNTING! Tack att du svarade!
  • Vilmagbg

Vår son gick på en annan förskola i Haga (med samma chef som Hagahuset) men p g a en omorganisation som inte passade vår familj går han nu på ett föräldrakooperativ.  Han gick på förskolan där hela gruppen flyttades till den nya förskolan vid säldammen i Slottskogen. Vi ville inte att han skulle flytta med dit och fick då erbjudande om plats på Hagahuset. Trots att jag bara hört en massa dåligt tänkte jag att vi ger det en chans men mitt intryck då jag var där och hälsade var inte särskilt positivt så vi hittade en annan lösning. 

• jojomen

Gillar du fortfarande Kvinnofolkhögskolans förskola? Vi funderar på den till vårt barn eftersom de arbetar aktivt med genuspedagogik, men Montessori vet jag väldigt lite om.

• Juaern
    jojomen skrev 2013-09-06 14:04:42 följande:

Gillar du fortfarande Kvinnofolkhögskolans förskola? Vi funderar på den till vårt barn eftersom de arbetar aktivt med genuspedagogik, men Montessori vet jag väldigt lite om.

Lite sent svar, men vi är MYCKET nöjda med förskolan!
Svar på tråden Har någon erfarenhet av eller känner till Kvinnofolkhögskolans förskola