• Anonym (vill göra allt)

ProgesterAll ihop med Fragmin?

Vi har haft fyra missfall, nu har vi fått fragmin till nästa gång jag får plus - för att se om det funkar och går vägen. Jag har ProgesterAll hemma sen tidigare, funderade på om det är "farligt" att kombinera med fragminet? Kan det vara dåligt på ngt vis? Jag inbillar mig att doserna i krämen är så små så det inte skulle skada alls utan snarare bara skjutsa igång progesteronet lite. Men kanske ska fråga min gyn... Vågar nog inte prova utan att ha pratat med honom men vill väl veta om det ens är värt att ta upp.

Ngn som vet eller som har smörjt med krämen trots att ni fått blodförtunnande? 

• Svar på tråden ProgesterAll ihop med Fragmin?
  • Pimpinellan

Det är ju två helt olika preparat som inte har ett dugg samma effekt på kroppen. Finns ju jättemånga som får progesteron och Trombyl/Fragmin/Innohep utskrivet ihop så progesteroll och Fragmin funkar alldeles utmärkt.

Lycka till!

Pimpinellan skrev 2013-04-11 19:00:53 följande:
    Det är ju två helt olika preparat som inte har ett dugg samma effekt på kroppen. Finns ju jättemånga som får progesteron och Trombyl/Fragmin/Innohep utskrivet ihop så progesteroll och Fragmin funkar alldeles utmärkt.

Lycka till!
    Gissade att det var åt det hållet men ville inte chansa utan att kolla. Det är ju så lite progesteron i krämen ändå, kommer ju inte upp i samma nivå som vagitorierna... Känns bara bättre att få göra ngt mer aktivt, själen får slappna av lite då om man känner att man får göra sitt bästa! Tack för svaret. Glad Och tack!
  • Pimpinellan
    Anonym (vill göra allt) skrev 2013-04-11 19:27:44 följande:
    Gissade att det var åt det hållet men ville inte chansa utan att kolla. Det är ju så lite progesteron i krämen ändå, kommer ju inte upp i samma nivå som vagitorierna... Känns bara bättre att få göra ngt mer aktivt, själen får slappna av lite då om man känner att man får göra sitt bästa! Tack för svaret. Glad Och tack!
    Jag vet precis hur det känns,haft flera m.f och inget har hittills hjälpt så man letar desperat och vill prova allt. Nästa ågng är jag lovad Innohep,vi får ävl se. Kör med e-vitamin jämt också,det kan faktiskt hjälpa för det bygger också upp slemhinnan.

E-vitamin? Det har jag inte ens hört talas om! Ska googla lite.

Svar på tråden ProgesterAll ihop med Fragmin?