• Anonym (Bonustrött)

Tacksam för råd med bonusdotter

Tacksam om någon har några kloka råd att ge!

Min bonusdotter använder mitt smink gång på gång även om jag har gjort klart för henne att det inte är ok, det är ohygieniskt att använda andras smink. Det känns kanske som en löjlig sak för vissa men jag blir faktiskt förbannad/ledsen att hon totalt skiter i vad jag säger. Pappan har bett henne flera gånger att hon ska säga till om hon behöver något men hon behöver inget?!

Jag måste köpa särskilt smink p g a allergi och detta har jag också berättat för henne .

När jag tidigare tagit upp med henne att hon inte får använda sminket har hon alltid nekat, någon gång erkänt efter ett tag och sedan lovat att inte använda det mer. Nu har jag upptäckt att hon ännu en gång använt mitt smink, (kanske därför jag senaste tiden fått mer problem med mina ögon/allergi?)

TACKSAM FÖR TIPS PÅ VAD JAG KAN GÖRA/SÄGA FÖR ATT HON SKA FÖRSTÅ!? 

• Svar på tråden Tacksam för råd med bonusdotter
  • Litet My

Har hon inget eget smink? Är min första tanke.

• FrokenF89

Mitt förslag skulle vara att se till att hon får eget smink om hon inte har något.. Har hon inget kanske hon inte vågar be sin pappa om det eller inte själv vet vad det är hon ska ha. Hjälp henne med detta så kanske hon låter ditt smink vara ifred? :)

• adnil4

Hon har eget smink, har frågat tidigare frågat om hon behöver något, nej har jag fått som svar.

• nattregn

Självklart ska hon inte använda ditt smink. Fråga henne vad hon skulle tycka om du använde hennes smink utan lov.

Sen skulle jag fundera på om detta är ett sätt att få kontakt med dig? Kanske kan ni gå på sminkkurs tillsammans och lära henne mer om varför det är viktigt att inte låna varandras smink?` 
    Då får hon även en känsla vad för slags smink hon skulle vilja ha.

• Anonym (Wildrat)

Vad är det hon brukar låna? Köp eget till henne och skaffa sen en låst låda eller ett skåp med lås så får du ha dina grejjer ifrad.

• jashrinah

be hennes far köpa samma produkter till henne som hon brukar låna av dig. 

• Anonym

Lås in sminket. Det hade jag gjort.

• Oldie

Jag har mina saker i en låda i sovrummet. Visst, det borde inte behöva vara så, men jag vill också ha mina saker ifred. Frågar man så är det okej, men man går inte bara och tar andras saker.
    Vi har frågat om det är något som behövs, men det är det inte...

Svar på tråden Tacksam för råd med bonusdotter