• ev127

1sta barnet BF December 2013

Hej hallå, Jag plussade den 10 april på BIM+1, men sträcket va så svagt att jag trodde med största sannolikhet att det var ett spökstreck. Testade med digitalt test igår igen och den visade Gravid 1-2 veckor. Beräknad BF 13 december. Ringde till gyn idag och fått 2 maj som datum för mitt första besök. Jag hade ett tidigt missfall första januari iår, så vi håller alla tummar och tår att det går vägen denna gång. Har inte haft många symptom. Hade halsbränna några dagar efter ÄL, haft huvudvärk och allmänt trött och haft mensvärk i flera dagar. Jag klämmer på brösten hela tiden för att hoppas att dem ska bli ömma.. Av någon anledning så ser jag det som det typiska tecknet för graviditet och har man inte ont i brösten så är man inte gravid.. Idag känner jag lite illamående, men det går upp och ner, men det är som om det sitter i strupen. INTE bra att ha på sig prickigt när man e gravid. Jag blev så yr när jag såg mig själv i spengeln med min tröja på.. :) Är det någon annan som vill diskutera och gå igenom den här hemska perioden av oro och änglsan tillsammans med mig?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 09:21
    Här är länken till vår BF lista

www.familjeliv.se/Forum-2-293/m69601598.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-29 15:30
    Bildforum:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m70053632.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-07 11:02
    Omröstningstråd. Vad har du för skatt i magen?

www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70699589.html

• Svar på tråden 1sta barnet BF December 2013
  • millus3

Hej! Av en händelse kom jag att tänka på denna tråd idag. Det var säkert 1 år sedan jag skrev här sist. Tiden går verkligen fort, lite skrämmande ibland!

Min pojk sover i pyjamas och vi brukar lägga på en filt också men den sparkar han av sig. Inga strumpor har han heller. Är varm av sig tror jag plus att vår lägenhet är ganska varm.

Hur går det för er andra nu? Har ni börjat jobba? Jag håller på att söka jobb nu, är fortfarande f-ledig och kan få lite jobbångest ibland. Vissa dagar tänker jag att jag skulle kunna vara hemma till augusti och vissa dagar vill jag börja jobba. Lite blandade känslor. Men en solig dag som denna är jag gärna hemma! :)

• igelkotten01

Nej, inga strumpor.. Men han är inte så kall av sig. Så det gör man ju lite som man vill och vad som passar barnet :)

• igelkotten01

Jag började om skolan redan i december, och sambon är pappaledig på 50% så Elton är hemma fortfarande. Tanken är att han ska börja på förskola i augusti :)

Sen kommer Elton inte vara tvungen att gå förskola om det inte fungerar eftersom jag är gravid igen och har bf 1/9. Så blir föräldraledig igen i slutet av augusti/början av september :)

• ev127

Jag har jobbat sedan mitten på januari. Pappa är hemma nu. I april går jag på mamma ledighet igen till augusti och då börjar även dagis. Men har tänkt att börja försöka med nummer två i september.

När jag först kom tillbaka till jobbet tyckte jag det var skönt och kul men nu längtar jag ihjäl mig till april. Insett under denna tiden att jag älskar att vara hemma. Men kanske jobba en dag i veckan för den sociala delen.. skulle passa mig utmärkt ;)

• ev127

Hej på er.

Hur går det för er som väntar en till bebis? Är det fler som väntar?

• igelkotten01

Hej! :) För mig går det bara bra. Är i vecka 26 just nu. Visst är det lite jobbigt då man har en busig och trotsig 1,5-åring hemma då man är trött och har foglossning, men så är det :) Längtar efter lillasyster!

• ev127

Ååh ska ni få en tjej? Vad roligt. Hur är graviditeten

, känns den väldigt annorlunda mot Eltons? Är det lika "spännande" som den första?

Jo tack busigt är det här oxå. Fick besöka Astrid Lindgren igår för första gången för att pojken slog huvudet mot soff armstödet och bet hål under underläppen :( rejäl Fläskläpp idag men tänderna sitter kvar och "hålet" var inte så tjockt så det ska läka på egen hand. Men det var inte roligt. Säkert inte sista gången heller tyvärr. Vill linda in honom i bubbelplast och att han bär hockyhjälm fr om nu. Det är väl ok? :)

• igelkotten01

Ja, enligt RUL är det till 95% en tjej :)

I början skiljde sig graviditeterna åt en del, men nu är det ingen större skillnad. Är tröttare den här gången.

Det är inte samma sak som med Elton, eftersom vi har honom hinner man inte tänka på graviditeten på samma sätt! :P Men det är klart att det är spännande och att man är nyfiken på den nya lilla människan som buffar omkring där inne :)

Ajdå! Tur att det gick bra i all fall! De slår sig mest hela tiden tycker jag :| Men det hör väl till :P

Hahaha, ja bubbelplast kanske hade varit något! ;)

• LillGumzan

Hej alla!

Kom helt plötsligt att tänka på familjeliv och "våra" trådar :). Det är nog över ett år sedan jag var in här sist.

Vad kul, det verkar som några stycken har fått sin nummer 2:a :) Hur går det för er? :) Här är det lugnt på den fronten än så länge. Det är mycket på det personliga planet just nu bla. har vi köpt hus och håller på renovera.

Melwin fyllde 2 år förra veckan. Helt sjukt vad tiden går :) Han är en riktig buskille som sällan kan sitta still, är väldans nyfiken. Han älskar verkligen bilar, bussar, flygplan, ja alla fordon. Han trivs verkligen på förskolan, började där april, ibland får man nästan lura med han hem ;)

Han är helt underbar helt enkelt :)

Hoppas allt är bra med er! KRAM

• Evig kärlek

:) vår Mio fyller 2 år om en vecka. Kan inte förstå att tiden gått så vansinnigt fort. Han blev storebror till en liten Thea i juli. Och vi har även hunnit flytta till ny lägenhet OCH köpt och flyttat till hus sedan Mio föddes. Så det klart, det är väl kanske inte så konstigt att tiden går fort. Men jag älskar det. Livet som förälder är så himla härligt. Jag tycker det går jättesmidigt att vara hemma med två småbarn. De älskar varandra redan. Vi längtar efter fler barn och har faktiskt redan slutat med preventivmedel så vi får väl se när barn nr 3 kommer :)

• Smulan91

Hej allihopa! Det va längesen sist! Min lilla kille fyllde hela två år för tre veckor sen och jag är gravid i V5 .. Bf i september. Så spännande! Nu är det igång igen liksom, känner mig endå som en förstföderska haha ingen aning om när jag ska ringa o skriva in mig men tänker att jag kan ta det så lugnt. Är lite mer inne på kub test denna gången, mest för ultraljudet. Får se hur vi gör. Kram

• Fjonkis
    Smulan91 skrev 2016-01-13 06:13:15 följande:

Hej allihopa! Det va längesen sist! Min lilla kille fyllde hela två år för tre veckor sen och jag är gravid i V5 .. Bf i september. Så spännande! Nu är det igång igen liksom, känner mig endå som en förstföderska haha ingen aning om när jag ska ringa o skriva in mig men tänker att jag kan ta det så lugnt. Är lite mer inne på kub test denna gången, mest för ultraljudet. Får se hur vi gör. Kram

Grattis till ny graviditet.:)

Vist är det sjukt att våra små redan blivit så stora.

Jag är också gravid igen och ska iväg på kub om två timmar. Är så mycket mer nervös denna gången.
  • LillGumzan

Åh vad roligt med graviditeterna  GRATTIS! :)

Vi är nu också sugna på att börja försöka, men har lite annat som måste fixas först..och det tar sådan tid :(

Svar på tråden 1sta barnet BF December 2013