• Toon

Vi som börjar med Ägglössningsstimulering, FSH-stimulering i April 2013.

Hej tjejer,

Mitt namn är Toon Jochnick. Jag är 31 år gammal tjej som bor i Västersås. Jag har försökt att bli gravid för mer än 1 år. Min resa börjar med bekräftelsen att jag har PCOs och då började jag behandling. Denna görs med preparatet Pergotime (clomifencitrat) i tablettform, efter 5 omgånger fick jag inte ett enda ägg!!!!

Jag börjar nu äggsstimulering med Gonal-F som jag ger mig själv dagliga injektioner. Jag börjar med 50 i måndags och hoppas för det bäste : )

Ni som ska gå genom samma behandlingen kanske vill dela med sig sina erfarenheter, peppa och stödja varandra genom resan till +.

Lycka till!!!

Kram Toon

• Svar på tråden Vi som börjar med Ägglössningsstimulering, FSH-stimulering i April 2013.
  • malove

Hej!

Hur gick det?

Hur manga dagar körde du med 50? fick du ta ägglossningsspruta sen eller hur funkar processen?

hälsar M 

• Toon
    malove skrev 2013-08-22 08:18:12 följande:
    Hej!

Hur gick det?

Hur manga dagar körde du med 50? fick du ta ägglossningsspruta sen eller hur funkar processen?

hälsar M 
    Hej,

Jag är nu gravid veckan 21 : )
    Det gick inte bra allt för mig med första 3 sprutor. Jag körde med 50 först med 7 dagar(+4dagar till efter ultraljud). Jag fick ett ägg men det försvann efter 14 dagar. Det blev 0,85 cm i storlek och försvann bara. Andra och tredje sprutan gav ungefär samma resultat. Men 4e sprutan fick vi ett ägg och det blev baby i magen nu. Jag fick Ovitrell för sista sprutan men jag glömde att använda den. Det gick bra ändå.

Hur går det för dig? Jag håller tummarna för er!

Kram,
    Toon

Svar på tråden Vi som börjar med Ägglössningsstimulering, FSH-stimulering i April 2013.