miafreden skrev 2013-04-26 18:55:05 följande:
Jag bytte till Nan vilket har varit snällare mot magen och så har han fått Semper extra på kvällen, vet inte om det senare gjort någon skillnad dock. Vi har ökat dosen minifom till 25 droppar vilket också verkar hjälpt magen.
Problemet med att han måste äta massor med ersättning kvarstår dock och för att bli mätt äter han så mycket att det "rinner över" när han gör något annat än ligger stilla vilket han helst inte gör.
Ska prata med BVC på måndag. Hans storebror var ungefär lika gammal när han började få lite majsvälling och 4-månadersgröt och potatispuréer. Han är 5½ nu och har hittills inte haft några problem med magen. När han var bebis blev han dock en gladare, nöjdare bebis med bättre mage så fort han fick lite fastare mat och som sagt, det har gällt för mina släktingar också. Min lilla bebis nu väger dessutom 2½ kg mer än hans bror gjorde i samma ålder så jag tror att magen klarar snälla saker nu om det är lite och blandat med ersättning.
Bara en tanke som du antagligen redan testat, men skadar ju inte att tipsa. Ibland beter sig min lilla tjej precis som om hon är hungrig fast hon inte är det. Hon äter lite, men det kommer ut igen, och hon skriker precis som när hon är riktigt hungrig. Då brukar det hjälpa att jag håller henne som om hon ska ammas, men hon får nappen istället. Då lugnar hon ner sig, inget annat verkar hjälpa och det dröjde ett tag innan jag förstod att hon inte var hungrig utan bara "snuttsugen".
Hoppas det löser sig på ett bra vis utan att du ska behöva ge annat än bröstmjölk eller ersättning. Sen tipsar jag också om att kontakta BVC tidigare, de finns till för att hjälpa.