• Smukke

Sertralin-biverkningar?

Hej alla. 

Jag har nu ätit setralin sen den 19 mars och har massa bieffekter. Jag är överdrivet varm oftast, svettas som en tok, sen blir jag kall som fan. Kallsvettas med. Ryckningar i munnen så jag bitit hål i läppen. Blåsor på tungan. Grava sömnproblem, även med imovane så somnar jag ytterst svårt och sover dåligt som fan. Går ner i vikt (fast är bara bra för en tjockis som mig). Har noll aptit, kan gå en hel dag utan att känna hunger eller sug på mat. fast det kan ju skyllas min depression. 

Mår illa ibland och är yr, är så jävla trött hela tiden, men sova det kan jag inte. Känns som att tankarna går i 1000 km/h men kroppen skriker efter sömn. 

Hoppas det snart blir bättre. Någon som går/har gått på denna och haft liknande? 
    ♥ Nicolai 7/10-2011 ♥
  • Svar på tråden Sertralin-biverkningar?
  • ChaosMum

Har en närstående som gick på dem och blev riktigt lustig och faktiskt otäck. Sen en kväll när han hade druckit en whisky slog det över. Totalt. Det blev ganska förödande kosnekvenser. Annars är denna man en person som tål allt, är lugn och stabil.
    Annars hade han inga biverkningar som du beskriver.
    Du kanske ska ta upp detta med din läkare och se om det finns något annat du kan ta?

• Nockan
    Smukke skrev 2013-04-13 10:33:05 följande:
    Hej alla. 

Jag har nu ätit setralin sen den 19 mars och har massa bieffekter. Jag är överdrivet varm oftast, svettas som en tok, sen blir jag kall som fan. Kallsvettas med. Ryckningar i munnen så jag bitit hål i läppen. Blåsor på tungan. Grava sömnproblem, även med imovane så somnar jag ytterst svårt och sover dåligt som fan. Går ner i vikt (fast är bara bra för en tjockis som mig). Har noll aptit, kan gå en hel dag utan att känna hunger eller sug på mat. fast det kan ju skyllas min depression. 

Mår illa ibland och är yr, är så jävla trött hela tiden, men sova det kan jag inte. Känns som att tankarna går i 1000 km/h men kroppen skriker efter sömn. 

Hoppas det snart blir bättre. Någon som går/har gått på denna och haft liknande? 
    Det låter som en del vanliga biverkningar och en del ovanliga. Har du pratat med din läkare? Att du har ryckningar i munnen så du biter dig låter ju inte så kul. Kanske måste din dos justeras?
    Annars är det vanligt att man brukar må sämre de första två veckorna. Aptitlöshet, viktnedgång och illamående är vanliga biverkningar. 
    Ganska vanligt att tankarna även går på högvarv. 
    ?The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..? -John Milton
Svar på tråden Sertralin-biverkningar?