• marie86

timanställd, hur mkt i FP och kan man stanna hemma den sista tiden innan förlossning

som rubriken lyder...

Jag är timanställd. Hur mkt i FP får man?

och kan man stanna hemma den sista tiden innan förlossning.

finns de andra timanställda som har erfarenhet. jag vill ha alla möjliga tips och råd.

TACK =D 

• Svar på tråden timanställd, hur mkt i FP och kan man stanna hemma den sista tiden innan förlossning
  • Tirem

Hur mycket du får i föräldrapenning beror på hur mycket du tjänar, inte på grund av din anställningsform.

Måste säga att du verkar inte ha så mycket kunskap när det häller föräldrapenning så jag rekommenderar dig att ringa till försäkringskassan och be dem förklara...

• rebeccalind

du kan ta ut föräldrapenning 2 månader innan BF och du får 80% av din inkomst som du haft senaste året, men då måste du ha jobbat minst 1 år

• marie86

Jag var försäkrings kassans sida å försökte läsa. Blev inte klokare av de. Ja de blir väl till å ringa. Men tänkte att de kanske fanns fler i min sits här. Jag vill gärna jobba så mkt som möjligt å länge innan ja går hem. I den mån jag orkar ja jobbar ca 75- 100 % i vården. Tiden varierar men inte under 75.

• Tirem

När din anställning är så pass osäker måste du prata med FK. Det är en uppsjö av regler du måste uppfylla för att få inkomstgrundande ersättning. Jag har aldrig varit i din situation men det handlar om hur många dagar du arbetat, om du skyddat din SGI i.s.v...

Ring dem så får du klarhet i vad som gäller för dig

Svar på tråden timanställd, hur mkt i FP och kan man stanna hemma den sista tiden innan förlossning