• VildKille

Gravidpenning och jobbar på bensinstation?

Jag är gravid med mitt andra barn med beräknad födsel i början av augusti. Vi arbetar ensamma upp till 5 timmar och har därmed ingen möjlighet att vila eller gå ifrån om det är tungt, stressigt eller akut . Det är soptömmningar utomhus och inomhus och säckarna kan ibland väga uppåt 20kg och då blir det ca 5st inomhus och ca 8st utomhus. Fylla på medel till automattvätten där dunkarna man lyfter och häller över ifrån väger 25kg st. Det är upplockning av varor och fylla på dricka och spolarvätska och andra produkter som säljs mellan 2-30kg och stapla pallar som varorna levereras med utanför vilket är både väldigt tungt och otympligt. Spola tvätthalsgolvet och väggar och sopa utomhus, både med kvast och manuell sopmaskin vilket blir oerhört jobbigt efter 2minuter ca. Det är stående tjänst 8timmar per pass förutom lunchen. Tror ni jag får beviljad min ansökan om graviditetspenning.?

• Svar på tråden Gravidpenning och jobbar på bensinstation?
  • sjufyrasju

Har du sökt än? Arbetar också på bensinstation med samma uppgifter som du och sitter och skriver min ansökan nu.. Svårt å veta hur man ska skriva tycker jag!

• VildKille

Jag har skickat min men tyckte också det va ruggigt svårt. Så jag håller tummar och tår att jag får bra besked om ca 30 dagar. När har du bf?

• sjufyrasju

Ok, hoppas dom beviljar! Jag har bf 12 september, när har du bf? Postade min ansökan idag..blev inte så nöjd med den men jag hoppas verkligen att den blir beviljad..

• VildKille

Jaha okej, jag har bf 8/8 så nu väntar jag på svaret men känns som det kommer dröja. Skrev din chef bra på sitt intyg med?

• sjufyrasju

Nej min chef skrev inte alls mycket...så jag är lite orolig över det. Han skrev väldigt kortfattat.. Tänkte ringa FK imorgon och kolla hur det går med min ansökan. Har du fått svar än?

• VildKille

Jaha okej :/ hoppas det går bra då. Jag fick svar i fredags och är beviljad full graviditetspenning så det känns riktigt bra.

• sjufyrasju

Har börjat få många sammandragningar när jag arbetar..det är ju svårt att inte stressa och springa runt när man jobbar även om kroppen säger ifrån.

• VildKille

Tack, jag håller tummarna för dig nu. Glöm ej uppdatera sen när du fått svar. Ja jag håller med, det känns grymt om man inte får det beviljat eftersom all stress och lyft som finns.

Svar på tråden Gravidpenning och jobbar på bensinstation?