Inte 100% älskad?
Är ihop med en man som har två barn som är hos oss varannan vecka. Jag har inga egna barn. Vi har försökt i över ett år men det blir ingen bebis. Ska påbörja ivf under våren. Vi arbetar mycket båda två. Min sorg är följande: när min man måste välja mellan jobb och mig eller barn och mig så är det ALLTID jag som prioriteras bort. Jag köper att han måste vara pappa framför min partner oftast, men måste han vara det i 100 fall av 100? T ex vid planering av semester så är det viktigare för honom att vara ensam med sina barn eller att vi är alla fyra än att jag och han får tid på tu man hand. Helger då vi är barnfria kan han sticka iväg på barngrejer med barnens mamma, men att vice versa; skaffa barnvakt en barnhelg för att vi ska få tid ensamma existerar inte. Han kan vara fullt fokuserad på jobb en hel vecka inkl lördagen, vi kan inte göra något för han måste jobba hemifrån. Men på söndagen då barnen kommer då läggs allt åt sidan för att leka med dem (7 och 9 år gamla). Vi ska som sagt snart påbörja ivf men emellanåt känner jag mig så osäker ; vill jag komma i andra-tredje hand livet ut...? Snälla, vad tänker ni? (Till er som tänker skriva något elakt: gör er inte besväret tack)