• Minnasbebis

Beslutångest.. tre flicknamn..

Jag gillar namnet Maja men är orolig att en Maja blir retat, att en Maja alltid kommer få höra, Maja baja, kladd Maja..
    Gillar även Emma men känner att Maja låter mer intressant och att Emma låter lite tråkigare?
    Vårt sista alternativ är Alicia men jag vet inte om hon ser ut som en sådan, hur nu en sådan ser ut ;) Vi kan verkligen inte välja då alla tre är lika fina och det är fördelar och nackdelar med alla tre..
    Hjälp liite =)

• Svar på tråden Beslutångest.. tre flicknamn..
  • Emmi27

Emma tycker jag är superfint. Maja låter inte ett dugg intressant tycker jag, mesigt och tråkigt. Alicia.. nja. Vet inte men det tilltalar mig inte. Så röstar på Emma! Ett kort namn som är både tufft och mjukt på samma gång =)

• Nyfiken gul

tja... bli kallad  Emma-Pemma är väl ingen hit tycker jag.... 

öknamn kan alla få oavsett vad man egentligen heter...

Själv gillar jag inte namnet Emma, det är för vanligt helt enkelt tycker jag.

Maja är vackert och lite bortglömt.  Alicia känns sådär... 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Uffesson

Röstar på Maja. Emma är ett namn som jag inte alls tycker om. Det är alldeles för många som heter det och det känns tråkigt - för mig.

Men det är du som är förälder! Du ska besluta! Glad 

• fluu

Maja tycker jag.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Snultan

Alltså det gåååååår inte att tänka så. Det finns mobbningsrisk med ALLT, inte bara namn. Finns det nåt dumhuve i klassen så går det inte att undvika.. Så tänk på vad NI vill och inte hur andra kommer uppfatta det. Alla namn kan man ju rimma på.. och det är bara barnsliga barn som håller på med sånt skit. 

Kör på Maja, de låter ju som det är de ni vill mest :) 

Gravid i vecka 15! ****** BF 11 Oktober!
  • Mickan76

Men herregud människa, hur många trådar ska du starta innan flickan får ett namn?! Ni får väl dra lott...

• Minnasbebis

Igår kväll bestämde vi oss för en liten Emmy, ett släktnamn  :)

Svar på tråden Beslutångest.. tre flicknamn..