• Collbrex

Vad betalar landstinget?

Hej FL!
    Jag är en 18 år gammal kille vars stora passion och hobby är brädsporter av alla dess slag. För ca 6-8 månader sedan skedde en olycka och jag fick en muskelskada i låret samt en fraktur på menisken. Har försökt vila hela vinterhalvåret men nu är snart säsongen igång igen vilket innebär problem. Jag har fortfarande ont både under tiden jag utövar ex. longboardåkning och efteråt.

För någon vecka sedan fick jag nys om "hjälpmedel/proteser" som är utformade just för att man ska kunna utöva fysisk aktivitet efter en knä/meniskskada. Dessa hjälpmedel ligger dock på ca 5000-10000 - en stor summa för en student. Därför undrar jag om det finns något sätt att få hela/delar av summan betald av ex. landsting? Eftersom skadan hindrar mig från att delta i den simplaste aktivitet gör det mig snart GALEN! Kan någon hjälpa mig?

MVH.

• Svar på tråden Vad betalar landstinget?
  • Collbrex

Om tråden är felaktigt placerad ber jag om ursäkt - MOD får gärna flytta den isf.

• Försäkringskassan

Hej!

I den här tråden besvarar vi endast frågor som gäller sjukförsäkringen. Jag är lite osäker på vart du skulle kunna vända dig med din fråga men prova med landstinget.

Hälsningar
    Sigrid, handläggare 

Svar på tråden Vad betalar landstinget?