• Blondina

Få hjälp med olyckligt placerad endo

Fick veta 2008 att jag har endo. Det var i samband med att vi skulle försöka få barn. Jag hade smärta vid samlag och fick cystor. Man opererade och spolade och det var tvärstopp, något mer hittades inte. Vi lyckades få ett barn genom IVF och ett till på naturlig väg.

Nu är barnen 1 resp 3 år och det ser inte ut som det blir fler. Jag har satt in en spiral för att hålla nere blödningarna. Känner inte av endon på något sätt UTOM vid samlag. Det gör väldigt on vid en punkt på höger sida inne i buken.

Känns som att allt fokus kring endo-personer ligger vid att få barn, men vad händer sen? Så här kan jag ju inte ha det. Vart vänder jag mig, vad kan man göra etc.

tack på förhand         

• Svar på tråden Få hjälp med olyckligt placerad endo
  • RobSab

Det finns en endometriosklinik här i Uppsala på Akademiska Sjukhuset dit du kan vända dig för att få mer hjälp.
    Jag har precis kontaktat dem själv och tydligen är det väldigt lång väntetid men det är ju inte mycket att göra någonting åt. 

• Blondina

Tack för ditt svar, tänkte prova att ringa gyn i alla fall och höra vad de har att säga. Uppsala är ju inte så långt bort, får ha det i åtanke.

Svar på tråden Få hjälp med olyckligt placerad endo