• Äppelpaj80

Vilket försäkringsbolag skulle ni rekomendera eller icke rekomendera?

Hej,

Jag har idag moderna försäkringar som jag tycker varit lite "besvärliga" minst sagt.
    Vilket försäkringsbolag är bäst ansett. Har ni några rekomendationer att ge? Jag ska teckna om föräkringar för barnen och mig och min man. Olycksfall/sjukfallsförsäkring livförsäkring och i så fall både hus och bilar på samma.  

• Svar på tråden Vilket försäkringsbolag skulle ni rekomendera eller icke rekomendera?
  • Majsan70

Jag har hemförsäkring med tillval hos Folksam. Hemförsäkringen är gratis för mig genom facket och jag betalar en mindre summa för tilläggsförsäkringarna.

Min sjuk och olycksfallsförsäkring är även den hos Folksam samt bilförsäkringen.

Två av barnen är försäkrade hos Trygg Hansa som är mycket bra.

Ett av barnen har sin försäkring hos Skandia. ( Mindrenöjd med den)

Djuren är alla försäkrade i Agria som vi är mycket nöjda med.

Jag tror inte på att samla alla försäkringar på samma ställe utan jag vill ha den bästa försäkringen för respektive sak.

• Färgpaletten

Trygghansa på personförsäkringar! Det är deras inriktning och vänner som behövt använda försäkringen är supernöjda! Boka gärna personligt möte- de fick vi hemma innan sonen föddes. På bilen har vi länsförsäkringar- de är mycket billigare än andra på just vår bil. Huset har vi försäkrat på morderna pga huslån å bättre ränta på nordea. Hemförsäkring kan man ju ha genom facket om man är med i det. Katterna på folksam.

• Ulven

Jättenöjd med Moderna försäkringar! Hur bra som helst! Har just gått över från Agria (dyrt ) för hundarna. Halv avgiften och i stort sett samma ersättningar. Har haft bilförsäkring i många år och har fått mer än väntat i ersättning när problem uppstått. Har hemförsäkring, olycksfall,hund och bilförsäkring där.

• Virus85

Livförsäkringarna på barn, mig och mannen har vi hos Trygg-Hansa. Huset på Folksam 1 bil på Folksam 1 på dina försäkringar husvagnen på dina

• J M Calvert

Har hört av andar att If skall vara påfrestande när det kommer till skadereglering,då kvittar det att premien är låg när du inte får bra service den gången du behöver utnyttja försäkringen. Strunta i If

There is no substitute for victory.
  • TT HL

Varning för Moderna försäkringar! De blåste mig på 2500 kr - de håller sig inte till lag och rättvisa.

• KarlssonsKalle

Jag har aldrig haft problem med IF. Vi/jag har fått ut mer än jag hoppats på bägge de gånger jag blivit drabbad.
    1 Kraschad bil.
    2 Ungdomsförsäkring.

• jennyz

Jag är supernöjd med Länsförsäkringar, de har varit riktigt hjälpsamma då jag behövt använda dem, även i ett fall då de egentligen hade rätten på sin sida att neka ersättning!! Och snabb hantering av trevliga handläggare!
    Jag hade Folksam tidigare, fick inbrott i min bil, fick höra av handläggaren hur otroligt mycket alla utnyttjar och ljuger om hur mycket de och jag ville ha ersättning för, då ville jag ha ung 1000kr för saker som stals(!), fick kämpa för att få det och stereon som stals..
    Länsförsäkringar har dessutom bra rabatter om man samlar alla sina försäkringar hos dem så man kan tjäna på att inte sprida ut dem...

• Ekonom10

Vi är väldigt  nöjda med Länsförsäkringar. Har dem för villa/hemförsäkring och bilen. Har använt hemförsäkringen för inbrott, drulle och sjukdom vid resa utomlands. Har fungerat superbra! Kundtjänsten var superbra, snabb  behandling av våra ärenden.

Personförsäkringar via jobbet (olycksfall, liv- och sjukvård) och har använt sjukvård en gång, Förenade Liv, fungerade utmärkt.

• Manxen1974

Vi hade alla våra privata försäkringar (hemförsäkring + 2 bilar) hos Länsförsäkringar fram tills idag, då deras fyrkantiga och oprofessionella bemötande nu får oss att omedelbart byta försäkringsbolag.

Vår ena bil fick ett motorfel som försäkringen täcker upp till 12.000mil eller upp till åtta år. Vår bil är 2,5 år gammal och har gått 12.200mil. Länsförsäkringar hänvisar rakt av till att den rullat 200mil för mycket (drygt 1%) och man tar ingen som helst hänsyn till att bilen faktiskt är långt nyare än deras satta gräns.

Jag kommer nu även att flytta mitt företags företagsförsäkring och hela personalens pensionsavsättningar bort från Länsförsäkringar.

Och jag kommer aldrig någonsin att använda mig igen av Länsförsäkringar igen.

• malv
    Manxen1974 skrev 2018-03-05 21:24:24 följande:

Vi hade alla våra privata försäkringar (hemförsäkring + 2 bilar) hos Länsförsäkringar fram tills idag, då deras fyrkantiga och oprofessionella bemötande nu får oss att omedelbart byta försäkringsbolag.

Vår ena bil fick ett motorfel som försäkringen täcker upp till 12.000mil eller upp till åtta år. Vår bil är 2,5 år gammal och har gått 12.200mil. Länsförsäkringar hänvisar rakt av till att den rullat 200mil för mycket (drygt 1%) och man tar ingen som helst hänsyn till att bilen faktiskt är långt nyare än deras satta gräns.

Jag kommer nu även att flytta mitt företags företagsförsäkring och hela personalens pensionsavsättningar bort från Länsförsäkringar.

Och jag kommer aldrig någonsin att använda mig igen av Länsförsäkringar igen.

Låter som att de bara följde sina riktlinjer. Har bilen rullat mer än 12 000 mil eller är äldre än 8 år täcker inte försäkringar, ganska logiskt att de måste ha två olika typer av kriterier eftersom både användning och ålder sliter. Så tänker att de inte gjort något fel, men förstår om det inte var en trevlig upplevelse för dig. 
Svar på tråden Vilket försäkringsbolag skulle ni rekomendera eller icke rekomendera?