Våra två äldsta kom med 16 mån emellan, vi köpte syskonvagn. Överhuvudtaget har vi nästan behövt ha utrustning som för tvillingar (så tätt som ni har mellan barnen, och vi, kallas ju pseudotvillingar). Dubbla bilbarnstolar, barnstolar, dubbelvagn nästan ibland dubbla storlekar på vissa kläder, för de var så nära i storlek och ålder...
Vi körde en Mountain Buggy och det har varit guld när de båda velat slumra i vagnen på eftermiddagen och jag tror de har haft det rätt mysigt när de åkt tilllsammans i ur och skur.
Enda grejen med just Urban Jungle Mountain buggy är att liggdelen är löjligt liten på syskonvagnen, den är lite snålt tilltagen tycker jag. Min son blev snabbt för stor för den...annat var det med den enorma liggdelen på Brios enkelvagn, där kunde två bebisar fått plats...=)
Jag rekommenderar syskonvagn, av något slag. Vi har faktiskt använt den upp till förra sommaren då de var 3 & 4 år (!) för att transportera dem eller få dem att somna om kvällen på långa kvällspromenader. (De var kluriga att lägga på ljusa delen av året men det funkade köra vagn länge, och vi fick bra friskvård på kuppen. =))
Vi bor i hus så det har varit perfekt att låta en eller båda sova ute mycket i denna vagn, och vi har haft stor nytta av den. Kanske värre om man bor litet eller har dåligt med förvaring. (Fast våra kompisar i stan har en likadan & verkar nöjda.)