• Radioactiive

Ni som har syskon tätt, har ni syskon vagn eller hur löser ni det?

Som rubriken lyder.
    Hur löser ni det? Så som vi tänker nu kommer det ett syskon nästa år då är min son ca 1-1½ år och spanar såklart lite på vagnar för det är kul. Men funderar behöver man verkligen en syskon vagn? hur löser ni det har ni ståbräda eller ja hur gör ni :)?

♥ Leon - 27/11 2012 ♥
  • Svar på tråden Ni som har syskon tätt, har ni syskon vagn eller hur löser ni det?
  • Flickan och kråkan

Ståbräda till så liten skulle jag inte förlita mig på. Vi har dock inte haft syskonvagn. Vi har 16 månader mellan våra (numera 5 resp. 4 år). Vi tillhör det bärande släktet så vi sjalar våra små.

• Indianica

Ja, för oss som älskar långpromenader är syskonvagn ett måste. Min ettåring hade inte orkat stå på en ståbräda i typ timmar ju. Det är jättemysigt att vara ute och gå med barnen och de kan ligga brevid varandra och sova eller sitta och prata med varandra. Man blir mycket mer bilbereonde om man inte har syskonvagn när de är så små, för man kan som sagt inte kräva vad som helst av en ettåring. Har du syskonvagn kan du t ex gå och handla även om ettåringen är trött och behöver sova.

• TTs mammi

Denna ståbräda har vi med löstagbar sitts om   man bara vill ha själva ståbrädan. Rekomenderar den starkt :) o den passar de allra flesta vagnar då man får med en massa fästen som passar olika vagnar :)
  • viseversa

En 1,5 åring är för liten för ståbräda. Tycker absolut en syskonvagn är ett måste. Jag har 16mån mellan mina 2 äldsta och vi hade inte klarar oss utan syskonvagn. En 1,5 åring behöver ofta sova på dagarna också och orkar inte stå på en bräda en hel dag.

• Tisse

Jag fick den lilla för ca 2½ vecka sedan, den stora är 1 år och 9 månader. Satsade på en syskonvagn och är än så länge supernöjd, inte jobbigare att köra än en vanlig vagn..
    Den stora tjejen gillar att sitta bredvid bebisen och hålla lite koll på henne..
    Ståbräda hade den stora aldrig orkat stå på, samt att hon hade nog försökt hoppa av i farten osv.. 
    Vi går ganska mkt, går till och från förskolan varje dag och det är iaf 2½ km dit. 

• Radioactiive

Nä de klart de blodförgiftning långt å stå liksom! Kommer ju vilja gå ut själv på promenader när 2an kommer! Men jag vill inte behöva byta bil bara för att ja köper en syskon vagn! Har en Volvo V40! När man ska iväg kanske min vanligavagn fungerar å en sulky till den äldsta fungerar när ja å mannen ska iväg tro! Va för syskonvagnar har ni?

• Mabaja

Jag har nästan 17 mån mellan mina och vi har syskonvagn. En bugaboo donkey som vi älskar. Nu är min stora 2,5 och vi har precis börjat introducera ståbräda då ett syskon kommer i juni.

• Jowimo

Skulle aldrig vilja vara utan min syskonvagn. Har ett år och två veckor mellan mina tjejer de är 1 1/2 och 2 1/2 år nu.
    Stora tjejen går ibland men blir ju oftast inga längre sträckor. Stå bräda skulle inte funka på henne då hon är en vild tjej som skulle ha hoppat av den.

Har en carena double swing ingen jätte dyr vagn men lätt och smidig att köra. Är kanon nöjd med den.

• Mandelbiskvi

Våra två äldsta kom med 16 mån emellan, vi köpte syskonvagn. Överhuvudtaget har vi nästan behövt ha utrustning som för tvillingar (så tätt som ni har mellan barnen, och vi, kallas ju pseudotvillingar). Dubbla bilbarnstolar, barnstolar, dubbelvagn nästan ibland dubbla storlekar på vissa kläder, för de var så nära i storlek och ålder...

Vi körde en Mountain Buggy och det har varit guld när de båda velat slumra i vagnen på eftermiddagen och jag tror de har haft det rätt mysigt när de åkt tilllsammans i ur och skur.

Enda grejen med just Urban Jungle Mountain buggy är att liggdelen är löjligt liten på syskonvagnen, den är lite snålt tilltagen tycker jag. Min son blev snabbt för stor för den...annat var det med den enorma liggdelen på Brios enkelvagn, där kunde två bebisar fått plats...=)

Jag rekommenderar syskonvagn, av något slag. Vi har faktiskt använt den upp till förra sommaren då de var 3 & 4 år (!) för att transportera dem eller få dem att somna om kvällen på långa kvällspromenader. (De var kluriga att lägga på ljusa delen av året men det funkade köra vagn länge, och vi fick bra friskvård på kuppen. =))

Vi bor i hus så det har varit perfekt att låta en eller båda sova ute mycket i denna vagn, och vi har haft stor nytta av den. Kanske värre om man bor litet eller har dåligt med förvaring. (Fast våra kompisar i stan har en likadan & verkar nöjda.)

• Mandelbiskvi

Vår vagn (Mounatin Buggy) är bökig att lasta i och ur bilen, en nackdel, vi var utomlands med barnen när de var 2,5 och snart 4 då körde vi varsin sulky, det var ok men inte perfekt. Men lättare flyga med och ha med på buss/bil mm.

• capo

Har 18 månader emellan barnen och nu när den stora snart är tre så använder vi fortfarande dubbelvagnen varje dag. Bästa köpet!

• Radioactiive

Jag e bara orolig vilken vagn kan gå in i min V40 liksom. Skulle vilja ha en emmaljunga syskonvagn eller en babytravel Dublin

Svar på tråden Ni som har syskon tätt, har ni syskon vagn eller hur löser ni det?