• Anonym (hon)

Tips på hur vi återfår närheten och hur man praktiskt löser det!

Vi har fastnat, vi står i en återvändsgränd och stångas. Vi älskar varandra och vill leva med varandra, vi behöver bara hjälp att sluta stångas, släppa de egoistiska tankarna och ge varandra det vi behöver.

Vi fick barn för 2½ månad sedan, vi har inte haft sex sen dess. Innan det var det inte direkt sexigt heller, höggravid och trött. Iallafall, vi har varsin saknad som vi ser det. Han saknar närhet från mig, smekningar, pussar, kramar osv. Jag vet att jag är snål där, direkt utfattig på den fronten. Jag saknar bekräftelse, på relationen, på oss, på att han vill och attraheras av mig. Helst av allt i ord. Jag saknar kärleksförklaringar.
    Där står vi, ingen tar första steget utan båda sitter fast i sitt egoistiska tänkande "h*n kan börja, jag får ju inget"..

Hur lyckas vi bryta mönstret och hitta tillbaka till varandra? Känslorna finns, de är bara begravda under en jävla massa fula ovanor och bekvämligheter. 

• Svar på tråden Tips på hur vi återfår närheten och hur man praktiskt löser det!
  • Anonym
    Anonym (hon) skrev 2013-04-16 10:33:04 följande:
    Vi har fastnat, vi står i en återvändsgränd och stångas. Vi älskar varandra och vill leva med varandra, vi behöver bara hjälp att sluta stångas, släppa de egoistiska tankarna och ge varandra det vi behöver.

Vi fick barn för 2½ månad sedan, vi har inte haft sex sen dess. Innan det var det inte direkt sexigt heller, höggravid och trött. Iallafall, vi har varsin saknad som vi ser det. Han saknar närhet från mig, smekningar, pussar, kramar osv. Jag vet att jag är snål där, direkt utfattig på den fronten. Jag saknar bekräftelse, på relationen, på oss, på att han vill och attraheras av mig. Helst av allt i ord. Jag saknar kärleksförklaringar.
    Där står vi, ingen tar första steget utan båda sitter fast i sitt egoistiska tänkande "h*n kan börja, jag får ju inget"..

Hur lyckas vi bryta mönstret och hitta tillbaka till varandra? Känslorna finns, de är bara begravda under en jävla massa fula ovanor och bekvämligheter. 
    Ingen annan än du själv hindrar dig från att börja ta tag i det. Sluta vara egoistisk. (Hårda ord men det stämmer eller hur?)
  • Anonym (hon)
    Anonym skrev 2013-04-16 11:19:50 följande:
    Ingen annan än du själv hindrar dig från att börja ta tag i det. Sluta vara egoistisk. (Hårda ord men det stämmer eller hur?)
    Sant.. Men hur tänker jag bortom "jag vill ha"-känslorna och fokuserar på att ge.. Det är svårt!!
  • Anonym
    Anonym (hon) skrev 2013-04-16 11:22:47 följande:
    Sant.. Men hur tänker jag bortom "jag vill ha"-känslorna och fokuserar på att ge.. Det är svårt!!
    Bara gör det, bryt mönstret. Använd ditt sunda förnuft. (Vilket du redan börjat göra eftersom du skriver här.) 

Gräver du ett för djupt hål med negativa tankar så blir det jävligt svårt att ta sig upp och reparera skadorna, har sett det på nära håll..... 
  • Malima

Bryt mönstret! Du får säkert redan en massa kärleksförklaringar, bara att de inte är precis som de du tänkt dig! Försök se dem!!

• Barnlangtan

Det är de små sakerna som gör det! Något så enkelt som att mysa framför en film med en stor skål med popcorn betyder mer för ett förhållande än vad man tror.

- ᔕᙓᓰᔓᙓ ☂ᖺᙓ ᗪᗩ૪ -
  • Fröken reserverad

Uppvakta varandra båda två. Kom överens om att båda måste försöka bjuda till.
    Prata om hur det var när ni träffades första gången...berätta för varandra om er första kyss. Samtidigt så är ni nära varandra och försöker röra vid varandra.
    Om det är svårt så avsätt tid till det. 

Reserverad står för upptagen.
  • Anonym (hon)

Ja, vi måste nog avsätta tid för att inte glömma bort vår tid tillsammans. Jag lämnade förslaget att innan vi somnar varje kväll säga tre saker från dagen som den andra gjort oss lycklig/smickrad/glad över, det är väl en god idé?

Fröker reserverad, bra samtalsämnen, jag ska föreslå dem till kvällen och till andra kvällar med.

Jag tänker ofta på att vi skulle kunna duscha tillsammans, men jag vågar faktiskt inte fråga.. Genant!

• Fröken reserverad
    Anonym (hon) skrev 2013-04-16 13:01:31 följande:
    Ja, vi måste nog avsätta tid för att inte glömma bort vår tid tillsammans. Jag lämnade förslaget att innan vi somnar varje kväll säga tre saker från dagen som den andra gjort oss lycklig/smickrad/glad över, det är väl en god idé?

Fröker reserverad, bra samtalsämnen, jag ska föreslå dem till kvällen och till andra kvällar med.

Jag tänker ofta på att vi skulle kunna duscha tillsammans, men jag vågar faktiskt inte fråga.. Genant!
    Ni har ju barn tillsammans!, klart du vågar föreslå att ni tar en dusch tillsammans.
    Go for it! 
    Reserverad står för upptagen.
  • Daniel 723
    Anonym (hon) skrev 2013-04-16 13:01:31 följande:

Genial idé med dusch, kör på det!
Svar på tråden Tips på hur vi återfår närheten och hur man praktiskt löser det!