Ni som har ensam vårdnad. Hur gick det till?
Vill ni berätta? Kanske man kan få lite hopp genom era historier?!?
Vill ni berätta? Kanske man kan få lite hopp genom era historier?!?
Gick till familjerätten först och försökte få pappan att skriva över frivilligt, men han sade nej. Då skickade jag in ansökan till tingsrätten, han blev tillfrågad och gav då frivilligt upp eftersom han inte orkade åka upp till tingsrätten. Så det blev jätteenkelt för mig (tog dock 1,5 år) med alla myndigheter.
Har det på äldsta sonen från start.
Jag vägrade skriva på gemensam vårdad innan han visat att han verkligen skulle vara där, glad över det nu är barnet 4 år och har inte träffats på nästan 3 år och innan dess var det sporadiskt dock skyller han allt på mig trots familjerätts samtal och allt vad jag kan tänka mig har jag erbjudit och försökt få honom att göra. Familjerätten anser att han inte är villig att samarbeta, Socialen lika så :) så jag har och njuter av ensam vårdnad och är glad att jag inte skrev på gemensam vårdnad för då hade mitt ex bråkat och försökt förstöra på det sättet också utöver alla andra sätt han förstör på nu.
Frågade honom efter separationen och han sa ja så vi gick bara och skrev på papper...