Jag gjorde verkligen bort mig... nu får jag betala priset för att jag är gravid.
Blev varslad i Januari 2013. Har 6 månaders återanställningsskydd. Men innan jag fick veta att jag skulle bli varslad från mitt jobb så var jag gravid i 7:e veckan. Det syntes ganska snabbt på mig då min kropp reagerade väldigt kraftigt, kort sagt: jag kunde inte hålla det hemligt att jag var gravid.
Jag berättade för folk som berättade för folk. och själv hade jag ett sådant otroligt stort förtroende till min underbara chef att jag bara kände att jag kunde berätta! Dels för att h*n skulle få en klarhet i VARFÖR jag varit sjuk så mkt det sista till och från. Jag var uppe i ett sådant jävla lyckorus att käften gick inte att stänga igen på mig!
Nu har stunden kommit då vi får komma tillbaka.. eller vi och vi. Snarare mina kära arbetskompisar som fick gå samma dag som jag, har fått komma tillbaka och skriva kontrakt om återanställning. Men inte jag. Ryktena går och det har pratats om att det är pga att "jag är gravid".. De hoppar alltså över mig i sina "återanställningslistor".
Jag gjorde verkligen bort mig, att berätta denna fantastiska nyhet kostar mig min återanställning. Jag kommer förbli arbetslös, mitt återanställningsskydd går ut om 3 månader och jag känner mig så jävla kränkt och diskriminerad.
Vad fan ska jag göra? Jag är med i facket sedan 1,5 år tillbaka.
Att jag var en idiot som berätta att jag är gravid har jag redan fått höra så skippa att berätta det igen för mig, det är tungt som det är redan.
tack tack..