• jonnna

Vilket av följande flicknamn är finast?

Vilket av följande flicknamn tycker du är finast?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-16 21:53
    Om ni vill så skriv gärna en kort motivering om vilket/vilka namn som ni tycker är finast, eller om det är några ni starkt ogillar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-08 20:29
    Glömde ta med två namn:

Alicia och Nora

går inte att rösta på dessa men om ni gillar något av dom så gör ett inlägg istället :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket av följande flicknamn är finast?
  • fluu

Julia - Klassikt och blir aldrig fel. Internationellt,men ändå med en svensk namntadition.
    Elvira - Fint,dock lite väl gulligt.
    Vera  - Krutgummenamn. Bra och respektingivande.
    Alma - Fint och redigt namn. Tänker på Alma i katthult,bastant och respektingivande kvinna  = bra association.
    Leilja - Gillar inte. Känns svårt att få det att låta bra med ett svenskt efternamn om ni nu har ett sådant.  Känns svåruttalat på något sätt med.
    Maja - För gulligt för mig,smeknamnsaktigt. Passar på barn och djur.
    Selma - Får det bara till Semla.
    Elise - Fint. Nästa modenamn om jag får gissa. Både tantigt och trendigt. Dock är det stor risk att hon blir kallas Lisa = fult.
    Elsie - Tänker på Elsie Johansson = bra koppling. Bra namn egentligen,men känns så smeknamnsaktigt.
    Elina - Gillar inte. Alla jobbiga tjejer på högstadiet hette så :P Känns som det lätt blir Lina med,ett namn jag har svårt för.
    Eivor  - Krutgumma! Rivigt namn,men gillar inte riktigt klangen.
    Noelia - Konstlat hittepånamn. Svårt att se det på en vuxen och det känns inte så seriöst efter6 års ålder.
    Emmie - Smeknamn och gillar inte ie.
    Estelle - Helt okej namn egentligen,man ganska tungt att bära.
    Siri - Jättefint!Det är lite av allt. Lite gulligt,lite rivigt,lite vackert,lite tufft. Bra namn helt enkelt.
    Tilde - Smeknamn och barnnamn.
    Tilda - Smeknamn och barnnamn.
    Elma - Får även det till semla. Det liksom ligger fel i munnen.
    Amelia - För puttinuttigt och feminint för min smak,men ett helt okej namn egentligen-
    Olivia - Som Julia. Klassiskt och alltid rätt. Både svenskt och internationellt. Funkar både på barn och vuxen(viktigt!).
    Gina - Gillar inte. Smeknamnaktigt och tänker av någon anledning på en strippa.
    Livia - Gillar inte. Känns smeknamnsaktigt och det är lite för mjukt. Många kommer nog ta fel och säga Olivia.
    Juliana - Tjusigt. Ovanligt,men ändå inte konstigt. Starkt namn.
    Enja- Gillar inte.
    Irma - Coolt namn på alla sätt,dock blir det fult på min dialekt.
    Thea - Nja,känns så barnsligt.
    Lillian - Bra namn. Tänker på prinsessan = bra koppling.
    Viola

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Jamilia

Min tös heter Julia så det fick bli det!

• jonnna
    fluu skrev 2013-04-17 21:33:44 följande:
    Julia - Klassikt och blir aldrig fel. Internationellt,men ändå med en svensk namntadition.
    Elvira - Fint,dock lite väl gulligt.
    Vera  - Krutgummenamn. Bra och respektingivande.
    Alma - Fint och redigt namn. Tänker på Alma i katthult,bastant och respektingivande kvinna  = bra association.
    Leilja - Gillar inte. Känns svårt att få det att låta bra med ett svenskt efternamn om ni nu har ett sådant.  Känns svåruttalat på något sätt med.
    Maja - För gulligt för mig,smeknamnsaktigt. Passar på barn och djur.
    Selma - Får det bara till Semla.
    Elise - Fint. Nästa modenamn om jag får gissa. Både tantigt och trendigt. Dock är det stor risk att hon blir kallas Lisa = fult.
    Elsie - Tänker på Elsie Johansson = bra koppling. Bra namn egentligen,men känns så smeknamnsaktigt.
    Elina - Gillar inte. Alla jobbiga tjejer på högstadiet hette så :P Känns som det lätt blir Lina med,ett namn jag har svårt för.
    Eivor  - Krutgumma! Rivigt namn,men gillar inte riktigt klangen.
    Noelia - Konstlat hittepånamn. Svårt att se det på en vuxen och det känns inte så seriöst efter6 års ålder.
    Emmie - Smeknamn och gillar inte ie.
    Estelle - Helt okej namn egentligen,man ganska tungt att bära.
    Siri - Jättefint!Det är lite av allt. Lite gulligt,lite rivigt,lite vackert,lite tufft. Bra namn helt enkelt.
    Tilde - Smeknamn och barnnamn.
    Tilda - Smeknamn och barnnamn.
    Elma - Får även det till semla. Det liksom ligger fel i munnen.
    Amelia - För puttinuttigt och feminint för min smak,men ett helt okej namn egentligen-
    Olivia - Som Julia. Klassiskt och alltid rätt. Både svenskt och internationellt. Funkar både på barn och vuxen(viktigt!).
    Gina - Gillar inte. Smeknamnaktigt och tänker av någon anledning på en strippa.
    Livia - Gillar inte. Känns smeknamnsaktigt och det är lite för mjukt. Många kommer nog ta fel och säga Olivia.
    Juliana - Tjusigt. Ovanligt,men ändå inte konstigt. Starkt namn.
    Enja- Gillar inte.
    Irma - Coolt namn på alla sätt,dock blir det fult på min dialekt.
    Thea - Nja,känns så barnsligt.
    Lillian - Bra namn. Tänker på prinsessan = bra koppling.
    Viola
    Tack att du tog dig tid och svara så utförligt, mkt intressant läsning   
  • Erfdgt
    Vera, jättefint tycker jag och det namnet är stark kandidat till en eventuell framtida dotter här :)
  • jonnna
    Erfdgt skrev 2013-05-07 21:02:48 följande:
    Vera, jättefint tycker jag och det namnet är stark kandidat till en eventuell framtida dotter här :)
    ja det är nog en av mina favoriter med, Vera, Elvira, Elise, har även funderat lite på Alicia eller Nora (som inte fanns med bland alternativen..)
  • Linmin

Gina och Irma är väl finast av dom namnen.....

• Erfdgt
    jonnna skrev 2013-05-08 20:27:25 följande:
    ja det är nog en av mina favoriter med, Vera, Elvira, Elise, har även funderat lite på Alicia eller Nora (som inte fanns med bland alternativen..)
    Ja, Nora är också fint tycker jag :) Elise har jag lite svårt för (dåliga erfarenheter av en sådan :P), men däremot Elisia tycker jag mycket om :) Smaken är som baken ;)
  • jonnna
    Erfdgt skrev 2013-05-08 23:28:35 följande:
    Ja, Nora är också fint tycker jag :) Elise har jag lite svårt för (dåliga erfarenheter av en sådan :P), men däremot Elisia tycker jag mycket om :) Smaken är som baken ;)

Ja Elisia är fint, vi känner en som heter Lisa dock, så tycker det blir lite för likt..
  • jonnna

Julia   14,56% (15) Elvira   4,85% (5) Vera   5,83% (6) Alma   6,80% (7) Leila   1,94% (2) Maja   2,91% (3) Selma   5,83% (6) Elise   8,74% (9) Elsie   0,97% (1) Elina   1,94% (2) Eyvor/ Eivor   0,00% (0) Noelia   1,94% (2) Emmie   0,00% (0) Estelle   0,97% (1) Siri   4,85% (5) Tilde   2,91% (3) Tilda   1,94% (2) Elma   0,00% (0) Amelia   1,94% (2) Olivia   8,74% (9) Gina   0,97% (1) Livia   3,88% (4) Juliana   0,00% (0) Enja   0,97% (1) Irma   2,91% (3) Thea   2,91% (3) Lillian   0,97% (1) Viola   9,71% (10)

• jonnna

Ville bara kopiera senaste siffrorna då tabellen brukar försvinna efter omrösninen är slut, vilket den är snart...

Verkar som att de vanligaste namnen också är de mest omtyckta här.. Olivia & Julia.

Svar på tråden Vilket av följande flicknamn är finast?