• Anonym (Flyttar snart)

Vilket jävla folk!

Börjar allvarligt bli förbannad! Bonusarna har upplägget "fri tillgång till både mammas och pappas hus" vilket innebär att de sover varannan vecka men springer fram och tillbaka hela dagarna och uppehåller sig där de känner för. Till saken hör den att jag ansvarar för matinköpen här hemma, men man vet aldrig om det finns nåt att äta hemma eftersom någon kan ha varit där under tiden man varit borta och ätit upp det eller anv nån ingrediens man skulle ha till kvällens middag osv.... Nu har de dessutom börjat sätta i system att plocka med sig hem till mamman, saknas nåt i kylen? Då åker man inte till ica utan till pappas kyl!! Äldsta bonus klampar in med skor i köket minst ett par ggr i veckan, river ut nåt ut skafferiet eller kylen och cyklar sen hem till mamman. Jag är så grundligt förbannad så jag vet inte vart jag ska ta vägen!!!!!! Är detta ok beteende? Jag är dessutom gravid i 8 mån och med foglossningar så det är inte så att jag njuter av att gå på affären och släpa hem kassar.

• Svar på tråden Vilket jävla folk!
  • Anonym (Flyttar snart)

Nej det här håller inte, man får absolut inte kritisera barnen eller deras mamma på något sätt. Däremot är sambon snabb att "ge sig på" mina barn som är så små. Usch, känner mig som världens sämsta mamma, detta tär på mig nåt oerhört... Jag har inget tålamod, blir så arg på barnen när dom bara bråkar och säger emot mig. Går in i V 37 idag, och har barnen på heltid bortsett från att sambon lämnar dem på mornarna till skolan.

• Ess
    Anonym (Flyttar snart) skrev 2013-05-03 02:51:40 följande:
    Nej det här håller inte, man får absolut inte kritisera barnen eller deras mamma på något sätt. Däremot är sambon snabb att "ge sig på" mina barn som är så små. Usch, känner mig som världens sämsta mamma, detta tär på mig nåt oerhört... Jag har inget tålamod, blir så arg på barnen när dom bara bråkar och säger emot mig. Går in i V 37 idag, och har barnen på heltid bortsett från att sambon lämnar dem på mornarna till skolan.
    Ge dig på sambon, försvara dina barn precis som han gör med sina!
    Du ska ändå flytta, så du behöver inte spara på orden längre....................... 
  • Anonym (Flyttar snart)
    Anonym (Tess) skrev 2013-05-08 10:54:47 följande:
    Hur går det för dig? Hoppas du mår bra.

Tack :) Det går sådär... Sambon meddelade precis via sms(trots att jag sagt att jag inte klarar 4 dagar ensam med mina 2 små) att han åker till stugan ikväll tom sönd kväll med sina barn. Så jag får klara mig bäst jag vill trots foglossningar. Han har dock varit förutseende och fixat ev barnvakt åt sina barn om han måste "kasta sig iväg" till förlossningen. Gris är bara förnamnet, imorse rök vi ihop när han knuffade omkull min 4 åring (inte med flit, dock så var han oförsiktig) Han beter sig inte som en blivande far och jag känner inte att han skulle ha något på förlossningen att göra. Japp, solen skiner och det känns som en perfekt dag att göra slut på riktigt och be honom dra åt h...v... :)
  • Lindsey Egot the only one

Du skulle säga till honom att tyvärr kan jag inte åka in till förlossningen för jag har ingen barnvakt.

• Anonym (V)

Jag hade snällt påpekat att det måste vara någon annan kvinnas förlossning han kanske måste hasta iväg till för din kommer han inte upplysas om...

• Anonym (Flyttar snart)

Det blev lite tjafs här förut när vi åt och medans han packade... Han tyckte själv att det var för allas bästa som han åker bort i helgen och att det borde finnas andra som kunde ställa upp och hjälpa mig?(!) Med tanke på att han vet att han behandlar mig och mina barn som skit. Han är nu informerad om att vi är färdiga med varandra och att jag inte kommer ringa när det är dags för förlossning ("Jo det kommer du visst!" Var hans svar) aldrig i helvetet att någon som inte bryr sig ett skit om mig har något där o göra! Sedan kom han och bad om ursäkt "man hetsar upp sig och säger saker man inte menar" Men tyvärr....JAG säger enbart sånt jag menar och kan stå för. Han sa "jag hoppas ändå verkligen att du ringer för jag vill inte behöva stå där sedan och förklara för sonen varför jag inte var med när han föddes" Vilket knäppo, allt handlar verkligen bara om honom....

• Anonym (Tess)

Hm hoppas du klarar helgen han borde fatta att du behöver vila! Förstår att du inte vill ha med honom. Håller tummarna för att allt ska ordna sig för dig!

• Rummeltass
    Anonym skrev 2013-04-20 19:10:15 följande:
    Men varför stoppade du dom inte och sa att mamman får åka till affären och handla?? Även om mamman skickar dom är det ju bara att förklara att det som handlas hos er, stannar hos er
    Precis, det måste väl ändå vara den allra enklaste och bästa lösningen? 

"Nej tyvärr, ni får be mamma ordna det som saknas, så ordnar vi givetvis det som saknas när ni bor här (dit ni alltid är välkomna såklart eftersom det är ert HEM, dock inte affär)".  
  • Rummeltass
    Anonym (Flyttar snart) skrev 2013-05-08 21:19:17 följande:
    Det blev lite tjafs här förut när vi åt och medans han packade... Han tyckte själv att det var för allas bästa som han åker bort i helgen och att det borde finnas andra som kunde ställa upp och hjälpa mig?(!) Med tanke på att han vet att han behandlar mig och mina barn som skit. Han är nu informerad om att vi är färdiga med varandra och att jag inte kommer ringa när det är dags för förlossning ("Jo det kommer du visst!" Var hans svar) aldrig i helvetet att någon som inte bryr sig ett skit om mig har något där o göra! Sedan kom han och bad om ursäkt "man hetsar upp sig och säger saker man inte menar" Men tyvärr....JAG säger enbart sånt jag menar och kan stå för. Han sa "jag hoppas ändå verkligen att du ringer för jag vill inte behöva stå där sedan och förklara för sonen varför jag inte var med när han föddes" Vilket knäppo, allt handlar verkligen bara om honom....
    Eh, nej? Allt verkar handla om dig och enbart dig? 

DU väljer att göra ditt ofödda barn i princip faderlös för att du inte orkar med bonusar som du redan från allra första början visste fanns med i bilden. DU väljer att fly istället för att kämpa för ditt barns familj. DU väljer att förneka ditt barns far födelsen och massvis med tid de första åren. DU blir förbannad för att mannen du dumpat och ständigt bråkar med väljer att försöka få en konfliktfri helg. Du har själv fattat beslutet att du ska klara dig helt själv, hur kan det bli hans fel?  DU ger fan i det mesta förutom att du får som du vill.

Fy fan så egoistiskt på ren svenska. 
  • Anonym (Flyttar snart)

För att klargöra: HAN he bett mig flytta för att HAN inte orkar med mina barn -dock är det "ingen brådska" från hans sida, jag har dock valt att "dra" asap pga av hans beteende mot mig. (Han ville ha ett gemensamt barn men ångrade sig och ville att jag skulle göra abort så snart jag blev gravid) Det är inte JAG som inte står ut med hans barn i grund och botten, jag vill bara ha en kommunikation om ex problemet i trådstarten, men som sagt, sambon lever efter budordet "fri från uppfostran". HAN behandlar mina barn illa dagligen, man får gärna säga åt mina barn på skarpen, MEN han fortsätter gapa åt dom och ifrågasätter vad det är för FEL på dom och är allmänt otrevlig, oförsiktig - knuffas osv. Varken jag eller mina barn (4 och 6 år) Har någon egentlig öppen konflikt med Hans barn. Han åker iväg för att skona resten av familjen från sig själv eftersom han inte KAN hantera sitt humör eller beteende mot mina två barn. På vilket sätt är JAG ego? Jag måste göra det som känns rätt för mina barn! Ska jag stanna hos någon som inte vill ha oss här? Låta barnen härda ut över sommaren så att detta nyfödda ska få träffa sin far de första veckorna? Mina barn är hos mig på heltid (90%) då deras far bor långt bort. Sambon tycker dock att vi ska "fortsätta träffas" som särbos -hur nu det skulle kunna funka? Jag vill inte vara med någon som inte tycker om mina barn! Kanske verkar det som att jag inte tycker om Hans barn i den här tråden? Men så är det inte alls. Det är ju inte barnens fel att det blir såna här situationer. Ja, ur mitt sätt att se det är HAN en ynkrygg, i normala fall hade han tagit hand om hela sin familj när hans höggravida sambo har foglossningar?? Nu har han dock valt bort ena halvan av familjen. Igår kom min exman hit och hjälpte mig med barnen, sedan har han ordnat så han kan ha dem de följande två veckosluten. VAD ska jag annars göra?

• Anonym (Flyttar snart)
    Rummeltass skrev 2013-05-11 00:47:25 följande:
    Eh, nej? Allt verkar handla om dig och enbart dig?  DU väljer att göra ditt ofödda barn i princip faderlös för att du inte orkar med bonusar som du redan från allra första början visste fanns med i bilden. DU väljer att fly istället för att kämpa för ditt barns familj. DU väljer att förneka ditt barns far födelsen och massvis med tid de första åren. DU blir förbannad för att mannen du dumpat och ständigt bråkar med väljer att försöka få en konfliktfri helg. Du har själv fattat beslutet att du ska klara dig helt själv, hur kan det bli hans fel?  DU ger fan i det mesta förutom att du får som du vill. Fy fan så egoistiskt på ren svenska. 

Har någon sagt att vi "ständigt bråkar"??
  • Anonym (Flyttar snart)

Nej, kommer att flytta i början på juni

• sextiotalist
    Anonym (Flyttar snart) skrev 2013-05-11 02:36:05 följande:
    För att klargöra: HAN he bett mig flytta för att HAN inte orkar med mina barn -dock är det "ingen brådska" från hans sida, jag har dock valt att "dra" asap pga av hans beteende mot mig. (Han ville ha ett gemensamt barn men ångrade sig och ville att jag skulle göra abort så snart jag blev gravid) Det är inte JAG som inte står ut med hans barn i grund och botten, jag vill bara ha en kommunikation om ex problemet i trådstarten, men som sagt, sambon lever efter budordet "fri från uppfostran". HAN behandlar mina barn illa dagligen, man får gärna säga åt mina barn på skarpen, MEN han fortsätter gapa åt dom och ifrågasätter vad det är för FEL på dom och är allmänt otrevlig, oförsiktig - knuffas osv. Varken jag eller mina barn (4 och 6 år) Har någon egentlig öppen konflikt med Hans barn. Han åker iväg för att skona resten av familjen från sig själv eftersom han inte KAN hantera sitt humör eller beteende mot mina två barn. På vilket sätt är JAG ego? Jag måste göra det som känns rätt för mina barn! Ska jag stanna hos någon som inte vill ha oss här? Låta barnen härda ut över sommaren så att detta nyfödda ska få träffa sin far de första veckorna? Mina barn är hos mig på heltid (90%) då deras far bor långt bort. Sambon tycker dock att vi ska "fortsätta träffas" som särbos -hur nu det skulle kunna funka? Jag vill inte vara med någon som inte tycker om mina barn! Kanske verkar det som att jag inte tycker om Hans barn i den här tråden? Men så är det inte alls. Det är ju inte barnens fel att det blir såna här situationer. Ja, ur mitt sätt att se det är HAN en ynkrygg, i normala fall hade han tagit hand om hela sin familj när hans höggravida sambo har foglossningar?? Nu har han dock valt bort ena halvan av familjen. Igår kom min exman hit och hjälpte mig med barnen, sedan har han ordnat så han kan ha dem de följande två veckosluten. VAD ska jag annars göra?
    Det verkar som din exman är bättre att hålla i handen när det blåser än din nuvarande
  • MamaAnnis
    sextiotalist skrev 2013-05-11 18:44:50 följande:
    Det verkar som din exman är bättre att hålla i handen när det blåser än din nuvarande

ja och å är det illa!

Han var här idag igen och hjälpte mig med barnen som blivit sjuka, inte ett ord har jag hört från sambon.... 
Svar på tråden Vilket jävla folk!