• Malfi

14 dagars skillnad mellan huvud och ben vid RUL

Jag har nyss varit på rul i vecka 19+1 och då var det 14 dagars skillnad mellan huvud och lårben. Huvudet ligger 8 dagar före och benen 6 dagar efter. Fick även lämna fostervattenprov och snabbtestet var normalt. Är såååå orolig att det ska vara något fel på vår bebis. Ska tillbaka på återkoll efter 10 dagar och hoppas att måtten har "normaliserats" tills dess. Någon som varit med om samma sak? Hur har det gått för er?

Läkaren säger att det är normalt att ha upp till 14 dagars skillnad, men jag kan inte sluta att tänka på att det kanske ändå innebär att något är fel...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:05
    Nu har jag varit på återkoll och fick besked om att måtten "rättat till" sig. Huvudet var precis på dagen och benen ligger bara någon dag efter så allt ser bra ut :) Det var tydligen bara en tillfällig växtskillnad :)

Tänk att måtten kunde rätta till sig på så kort tid, fast åandra sidan är det ju millimeter det handlar om.

Tack för ert stöd!

Kram

• Svar på tråden 14 dagars skillnad mellan huvud och ben vid RUL
  • LinaLinnea
    Malfi skrev 2013-04-17 12:09:47 följande:
    Jag har nyss varit på rul i vecka 19+1 och då var det 14 dagars skillnad mellan huvud och lårben. Huvudet ligger 8 dagar före och benen 6 dagar efter. Fick även lämna fostervattenprov och snabbtestet var normalt. Är såååå orolig att det ska vara något fel på vår bebis. Ska tillbaka på återkoll efter 10 dagar och hoppas att måtten har "normaliserats" tills dess. Någon som varit med om samma sak? Hur har det gått för er?

Läkaren säger att det är normalt att ha upp till 14 dagars skillnad, men jag kan inte sluta att tänka på att det kanske ändå innebär att något är fel...
    Med min dotter skiljde det 5 dagar på måtten och det var helt normalt. Mina lårben är korta så det kanske kan bero på ren ärftlighet? 
  • AgentApelsin
    Malfi skrev 2013-04-17 12:09:47 följande:

Nej det ar ratt vanligt att det diffar nagot, upp till tva veckor som din doktor sa. Mer an sa vill man garna kolla pa fostret narmare, men i dom allra flesta fallen ar det bara normala skillnader. Alltsa bara sa fostret ser ut och vaxer, inga problem.
Svar på tråden 14 dagars skillnad mellan huvud och ben vid RUL