• mx5

fylla upp 75% gravpening med Föräldradagar?

Hej Alla
    Jag har fått beskedet från FK i dag 75% havandeskapspenning. Bättre än avslag men jag tror ärligt inte jag kan jobba alls sista 2 månaderna är 50%sjukskriven redan nu i v 23. Har ni koll, kan man bli sjukskriven på de resterande 25% eller måste jag ta Föräldrapenning?  
    Någon som har erfarenhet? 
    Tacksam för alla svar.... 

• Svar på tråden fylla upp 75% gravpening med Föräldradagar?
  • junis06

Hej, Jag ska själv skicka in min ansökan i morgon , och hoppas innerligt att jag kommer få beviljat 100%. Jobbar som köttansvarig på Ica med många tunga lyft. Nyfiken på vad du jobbar med?

• mx5

Butikschef på Granngården, en liten butik så mkt som säljare, uppack mm vi säljer mkt i 25 kg säckar och har som Policy  att hjälpa kunde att lyfta in i bilen...

• a j 91

Vet inte hur mycket pengar du "behöver" för att klara dig, men kan du inte annars bara va hemma resterande 25% utan lön?

• mx5

Då går min sgi ner om jag förstår rätt?

• mx5

Jag har pratat med FK och de sa att kunde jag inte jobba så skulle jag bli sjukskriven på minst 25% under den tiden så fick jag vara hemma eller så kunde jag ta Föräldradagar upp så att jag behåller min SGI.

• a j 91

men man har ju rätt att gå ner i tid 6 månader innan bebis kommer?

• mx5

2 månader innan men jag måste nog plocka FP eller bli sjukskriven för att behålla SGI?

Svar på tråden fylla upp 75% gravpening med Föräldradagar?