• Anonym (vill mer)

Hur gör man när man har olika stora behov av sex?

Sitter här och är ganska ledsen, för det känns som om jag aldrig kommer att få det sexliv jag önskar.

Jag är lyckligt gift och har två barn, 30 plus, och min man har inte alls samma drift som jag.

Vi har varit ett par i snart 15 år, och frekvensen har aldrig varit tillfredsställande. Men nu börjar jag tröttna på att gå runt och hoppas på att det ska bli bättre...

Jag älskar min man, och vill absolut inte vara otrogen.

Sexet är fantastiskt när det väl händer.

Vi har en bra kommunikation och pratar mycket om det, och han greppar ju problemet, men jag tror inte han förstått hur fundamentalt det här är för mig, jag känner mig inte som en hel människa - det är verkligen ett problem för mig.

Jag vill ha sex åtminstone en gång i veckan, helst två.för honom räcker det med en knapp gång i månaden.

Hur gör man? Och snälla, konstruktiva inlägg - just nu orkar jag inte med någon som muckar.

• Svar på tråden Hur gör man när man har olika stora behov av sex?
  • Anonym (vill mer)
    Fandango46 skrev 2013-04-18 14:03:07 följande:
    Hej TS. Är din man runt 40 och lite trött och hängig? Om så är fallet så rekomenderar jag att han ska kolla upp sin testosteron nivå. Men, förstår han inte ditt behov så kanske han inte vill gå till Vårdcentralen.
    Tack för tips.

jag har inte tänkt att det skulle kunna vara något sådant, han är så frisk och sund i övrigt liksom... Men jag ska faktiskt be honom.
  • Anonym (vill mer)
    Anonym skrev 2013-04-18 13:58:30 följande:

Kan inte din kille ge dig oralsex då om du är sugen men inte han? Eller åtminstone ge en hjälpande hand när du har lust men inte han?

Jag vill absolut inte ha sex med någon som själv inte vill.
  • Anonym
    Anonym (vill mer) skrev 2013-04-18 14:05:55 följande:
    Jag vill absolut inte ha sex med någon som själv inte vill.
    Men om han vill ge dig det för din skull då? Som en kärlekshandling? 

Märkligt det där att många killar kan ju ta emot sex från kvinnor som inte vill, men kvinnor kan inte ta emot sex från killar som inte vill men som gör det för sin partners skull.   
  • Anonym (vill mer)
    Anonym skrev 2013-04-18 14:07:56 följande:
    Men om han vill ge dig det för din skull då? Som en kärlekshandling? 

Märkligt det där att många killar kan ju ta emot sex från kvinnor som inte vill, men kvinnor kan inte ta emot sex från killar som inte vill men som gör det för sin partners skull.   
    det är kanske individuellt, men varken han eller jag skulle ta emot sex utan att den andre vill. något skulle dö då.
  • Heffa

Den som har större behov får tillfredsställa sig själv. Annars går det bra att göra slut och hitta någon med samma behov. Den med mindre behov ska inte behöva "ställa upp" mot sin vilja.

• Anders 386
    Heffa skrev 2013-04-19 04:50:32 följande:
    Den som har större behov får tillfredsställa sig själv. Annars går det bra att göra slut och hitta någon med samma behov. Den med mindre behov ska inte behöva "ställa upp" mot sin vilja.
    Håller med - så enkelt är faktiskt svaret. Men samtidigt oerhört komplicerat att göra det där valet. Lämna sin partner med allt vad det innebär - eller leva kvar i ett förhållande som man inte trivs riktigt i. Och vilka är oddsen för att man får ett nytt förhållande som är bättre? Eller tänk om man inte alls hittar nån ny partner - då blir det ännu sämre med sex. Rynkar på näsan
  • Anonym (samma sits)

Hej T.S

Jag känner verkligen igen mig i det du skriver. Här är rollerna ombytta det är jag som kille som vill mer än min fru.
    Jag vill flera ggr i veckan medan hon nöjer sig med en gång i månaden/varannan månad.
    Det är väldigt jobbigt och kan bara säga att du inte är ensam om att tycka det är ett problem. 

• Anonym (Liknande)
    Anonym (samma sits) skrev 2013-04-19 09:22:04 följande:
    Hej T.S

Jag känner verkligen igen mig i det du skriver. Här är rollerna ombytta det är jag som kille som vill mer än min fru.
    Jag vill flera ggr i veckan medan hon nöjer sig med en gång i månaden/varannan månad.
    Det är väldigt jobbigt och kan bara säga att du inte är ensam om att tycka det är ett problem. 

Liknande hos oss. När vi var nygifta ville jag några gånger i veckan, men för henne var ett par tre gånger i månaden lagom. Jag anpassade mig till hennes rytm och vi har haft 2-3 gånger per månad i snitt. I början var det jobbigt, men nu har jag vant mig vid att ha sex sällan, så det går hyfsat bra.
  • Anonym (vill mer)
    Heffa skrev 2013-04-19 04:50:32 följande:
    Anders 386 skrev 2013-04-19 09:16:06 följande:
    Håller med - så enkelt är faktiskt svaret. Men samtidigt oerhört komplicerat att göra det där valet. Lämna sin partner med allt vad det innebär - eller leva kvar i ett förhållande som man inte trivs riktigt i. Och vilka är oddsen för att man får ett nytt förhållande som är bättre? Eller tänk om man inte alls hittar nån ny partner - då blir det ännu sämre med sex. Rynkar på näsan

Visst är det så. Men jag samställer inte onani med sex. Jag saknar intimiteten, den får jag inte av onani. Därav fortsatt problem.
  • ljpgo

Jag och frugan har olika behov. Jag mer. Hon mindre. Idag har vi sex 3-4ggr/månad kanske. Men båda vill ha mer - även hon. Men hon har ingen lust. Dock har hon aktivt försökt hitta lusten på olika vis. Vitaminer och L-arginin(eller vad det heter). Sömn är enormt viktigt för henne. Trött = noll sexlust. Så gäspar hon så vet jag mer eller mindre att det inte blir nåt Glad Haha.

Det som är viktigt är att prata om det. För vår del var hon skitskraj att jag skulle leta annan att ligga med när vi hade småbarn och sömnen inte var den bästa. Men det är ju henne jag vill ha. Henne jag vill bli smekt av. Henne jag vill älska med. Vi försöker hitta vägarna framåt för oss båda. Jag inser att jag får ta saken i egna händer så att säga. Ibland iallafall. Och ibland hjälper hon mig - vilket jag uppskattar enormt! Jag vill inte att hon ska ställa upp fast hon inte har lust - det blir fel. Vi har introducerat sexleksaker i sovrummet och vi är lite mer lekfulla av oss. "Vardagssexet" är viktigt men även det där lilla extra med middag, tända ljus, massage osv försöker vi hålla fast vid. Kommunikationen är A och O. Det är lika ok för henne att säga "Nej - jag har inte lust" som det är för mig att säga "Ikväll vill jag ha dig!". Jag blir bättre och bättre på att hantera besvikelsen över uteblivet sex och hon blir bättre och bättre på att tänka på sex. Och med att tänka på sex då menar jag prioritera för att det kanske ska ske. Jag har inte velat småtafsa på hennes underbara bröst i soffan eftersom jag inte vill framstå som en sexgalning och hon har inte velat småpilla på min kuk eftersom hon kanske är för trött när kidsen somnat. För min del så är småtafsandet viktigt - i synnerhet när sexlivet haltar lite. Det ger iallafall mig ändå en signal att hon ser mig som sexig/attraktiv. Det MÅSTE inte leda till sex. Eftersom trötthet är en fälla för oss så försöker vi hitta lägen under dagen för sex. Och hon tar ansvar för att komma i säng i tid så att hon blir lite piggare och gladare. Disk, tvätt, städning kan jag faktiskt ta hand om trots att jag jobbar mer än henne. Allt för att göra henne gladare och piggare. Det är ju inte bara sexet som blir lidande om det är sömnbrist. GladUtan även humöret i stort.

Till mångt och mycket löser(eller lindrar)man problem genom att prata om dem.

• Anonym (vill mer)
    ljpgo skrev 2013-04-19 10:19:15 följande:
    Jag och frugan har olika behov. Jag mer. Hon mindre. Idag har vi sex 3-4ggr/månad kanske. Men båda vill ha mer - även hon. Men hon har ingen lust. Dock har hon aktivt försökt hitta lusten på olika vis. Vitaminer och L-arginin(eller vad det heter). Sömn är enormt viktigt för henne. Trött = noll sexlust. Så gäspar hon så vet jag mer eller mindre att det inte blir nåt Glad Haha.

Det som är viktigt är att prata om det. För vår del var hon skitskraj att jag skulle leta annan att ligga med när vi hade småbarn och sömnen inte var den bästa. Men det är ju henne jag vill ha. Henne jag vill bli smekt av. Henne jag vill älska med. Vi försöker hitta vägarna framåt för oss båda. Jag inser att jag får ta saken i egna händer så att säga. Ibland iallafall. Och ibland hjälper hon mig - vilket jag uppskattar enormt! Jag vill inte att hon ska ställa upp fast hon inte har lust - det blir fel. Vi har introducerat sexleksaker i sovrummet och vi är lite mer lekfulla av oss. "Vardagssexet" är viktigt men även det där lilla extra med middag, tända ljus, massage osv försöker vi hålla fast vid. Kommunikationen är A och O. Det är lika ok för henne att säga "Nej - jag har inte lust" som det är för mig att säga "Ikväll vill jag ha dig!". Jag blir bättre och bättre på att hantera besvikelsen över uteblivet sex och hon blir bättre och bättre på att tänka på sex. Och med att tänka på sex då menar jag prioritera för att det kanske ska ske. Jag har inte velat småtafsa på hennes underbara bröst i soffan eftersom jag inte vill framstå som en sexgalning och hon har inte velat småpilla på min kuk eftersom hon kanske är för trött när kidsen somnat. För min del så är småtafsandet viktigt - i synnerhet när sexlivet haltar lite. Det ger iallafall mig ändå en signal att hon ser mig som sexig/attraktiv. Det MÅSTE inte leda till sex. Eftersom trötthet är en fälla för oss så försöker vi hitta lägen under dagen för sex. Och hon tar ansvar för att komma i säng i tid så att hon blir lite piggare och gladare. Disk, tvätt, städning kan jag faktiskt ta hand om trots att jag jobbar mer än henne. Allt för att göra henne gladare och piggare. Det är ju inte bara sexet som blir lidande om det är sömnbrist. GladUtan även humöret i stort.

Till mångt och mycket löser(eller lindrar)man problem genom att prata om dem.
    Tack för ett fint inlägg! Jag känner igen mig så mycket.Och ja, småtafsandet är viktigt. Vi har inte riktigt fått in det där än. Min man  tror nog någonstans att det måste leda till penetrering.
Svar på tråden Hur gör man när man har olika stora behov av sex?