3:e förlossningen - startade den tydligt eller vagt? Hur?
Jag ska få 3:an om någon vecka, och undrar hur tydligt er 3:e förlossning startade.
Min första var så långsam att jag hann fundera mycket innan det var "skarpt läge" så tog det ju typ mellan 11-17 timmar (beroende på hur man räknar starten, i mitt fall skrevs jag in 7 på morgonen men hade värkar efter 01, så etablerade värkar var ca 11 h innan hon kom).
Med tvåan var det annat: startade smygande med svaga värkar, oregelbundna och inte alls ont första 5 cm av öppningsfasen, efter att bm konstaterat att jag var öppen så tog det ca 4 timmar att få ut honom.
Nu blir jag fundersam, kommer jag märka något innan dessa 5 cm, eller kan det bli snabbt förlopp... eller går man tillbaka till ruta ett och det startar långsamt?
Ja, vem vet?
Ni får gäna berätta. Jag har frågat lite förut om 3:ans födsel.
Undrar om ni som gått över med 1 o 2 också gått över (mer eller mindre?) med 3:an?
Spännande. Idag känns det som det tynger neråt och småkymigt, men jag har 1 v kvar så tror inte det...=)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-18 13:38
Barn nr 1: dottern kom Bf (40v) +8
Barn 2: BF (40 v) + 3
Och jag hade mindre än halva tiden, och ja nästan "halva smärtan, i a f tidsmässigt, på tvåan. Det gjorde ju inte ont alls lika länge då som ettan.