• Rockabilly

Ingen som har haft svårt att bli gravid?

Hej är det någon som har haft svårt att bli gravida? Jag och min man har nu försökt blir gravida i 21 månader men inte lyckas så jag skulle gärna villa höra hur ni gjorde för att lyckas? Om ni gjorde något annorlunda den månaden ni plussade? =) Tacksam för svar =)

• Svar på tråden Ingen som har haft svårt att bli gravid?
  • Ruggugglan

Vi hade försökt i 18 månader när jag började med LCHF. Två månader senare så blev jag gravid. Om det har med min kost att göra vet jag inte. Men jag läste sen att för mkt kolhydrater kan störa pHbalansen i underlivet vilket gör att spermierna inte trivs.

Jag vill inte säga rakt upp och ner att det var det som hjälpte mig. Men jag blev gravid under tiden jag gick på kolhydratfattigt.

• Rockabilly

Vi har sökt efter utredning 2 gånger men får inte för att jag är för ung man måste vara 24 år och jag ä 22 =)

• DexX

Slappna av och stressa inte upp er! Finns dom som försökt i flera år och när dom sedan ställt sig i kö för tex adoption kom pluset på Stickan, då dom släppt tanken och gett upp om biologiska barn :P sen testa att efter sex att ligga med benen i vädret ett tag eller somna med rumpan högt efter sex, så allt kladd stannar kvar ett tag. Ät nyttigt!

• Rockabilly

Hej för oss hjälpte det inte att slappna av för vi tog en pause för vi tänkte beställa en resa men nu har vi börjat försöka igen =) men tack

• Principessa

Vi försökte i 36 månader och så fort vi skulle påbörja behandling så blev jag gravid utan hjälp. Tror det har med kroppen o göra. Försök att inte tänka på det. Släpp det och njut av liv och sex så kommer det nog :) lycka till

Svar på tråden Ingen som har haft svårt att bli gravid?