Utslag!! Kan nån titta o hjälpa?
Hej!
Jag har en liten kille som snart är 6 månader.
Sen han va ca 3 månader har han fått mjölkfri mat i form av Althera, Nutramigen, Pepticate och nu Neocate, eftersom han reagerade på samtliga utom Neocate.
Symptomen har varit utslag över hela kroppen, klåda från helvetet och kräkningar.
Vi bytte till Neocate för 1,5 veckor sedan men utslagen har blivit värre. Han är snustorr bako öronen och på fötterna och att smörja har inte hjälpt det minsta.
Vi har fått diverse mediciner som ska lindra, hjälpa, minska, ta bort men inget fungerar. Alla läkare säger olika och vill ge olika behandling, men inget fungerar.
Så nu tänkte jag kolla efter här om nån har vart med om liknande.
Är det NÅN som kan titta på bilden o känna igen utslagen, har era barn haft liknande?
Vad har det varit? Jag har varit inne på svinkoppor, skabb, psoriasis, vanliga eksem, mjölkallergi, känslig mot kemikalier, känslig mot värme osv... Vi har tvättat rubbet som han leker med/på/rör och allt annat oxå förresten. Nu har det gått så långt att det stör hela familjens nattsömn. Han ligger bara o vrider o vänder sej o till slut börjar han gråta, för att somna av ren utmattning.
Nån som känner igen utslagen? Och om nån vet en bra barnläkare, gärna privat, i Stockholm Söderort, Södertälje, Gnesta, Nyköping så snälla, jag behöver hjälp!!
Jag står inte ut av att se min son ha denhär hemska klådan hela tiden!!!