• Anonym (Rådvill)

Oattraktivt beteende

Min sambo tar inte hand om sig själv, duschar inte varje dag, ibland går det tom 3 dagar emellan duschningarna.. Han använder inte deodorant på rutin, han ser ut som en unge i håret...använder inte vax. Han rakar sig inte utan trimmar sitt skägg utan engagemang, det ser så slarvigt ut. Han tar på sig vad som helst, engagerar sig inte i sin klädsel. Jag känner inte någon attraktion till honom, han ser ju ut som en slusk! Jag har berättat för honom hur jag känner, det blir lite bättre ett tag men han faller snabbt tillbaka. Vad ska jag göra? Han tycker att vi har för lite sex...undrar varför?

• Svar på tråden Oattraktivt beteende
  • Gotlänning

Tala om för honom att pga att han är en sån avtändande slusk så får han inte ligga som svar på när han gnäller om bristen på det, det hjälper, borde iaf.

Hygien och allt sånt är grundläggande beteende och kan han inte sköta det som vuxen så är det kört, det kommer inte bli bättre med åren.

Beteende kan ändras men där räknas inte hygien in då det är (enligt mig) en drift./common sense

If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
  • McAnus
    Anonym (Rådvill) skrev 2013-04-19 22:38:53 följande:
    ...Han tycker att vi har för lite sex...undrar varför?
    Har du berättat varför?
  • Anonym

Min kille brukar faktiskt glömma bort att duscha ibland, men varje gång jag känner att det är dags för honom att göra det så brukar jag föreslå att vi duschar tillsammans. Han blir ren och jag får sällskap i duschen - win win. Dock så är han förjävlig på det där med tvätt. Jag kan säkert räkna antalet gånger han tvättat det senaste året på en hand, SÅ äckligt. Har sagt åt honom, men han bryr sig inte. Uägh. Jag vägrar tvätta ÅT honom, men då han fått det gjort har jag sagt att "vi kan tvätta tillsammans", men att det är han som går till tvättstugan.
    Så jag känner igen mig lite i din sitatuion, ts, och mitt tips är att (om det är jobbigt att säga det rakt ut) göra hygieniska saker tillsammans. Även om det känns som på dagisnivå... 

• Madraykin

Hur var han innan ni blev tillsammans, eller under tiden då ni dejtade? Jag kan väl spontant känna att om en människa har ett visst beteende som inte stör henne själv, och är öppen med detta beteende gentemot en ny partner så blir det som lite konstigt att partnern lång tid senare ska komma och klaga... Som om att min partner nu, flera år senare, skulle påpeka att han tycker det är snuskigt med folk som snusar - och förvänta sig att jag ska ändra på mig - när jag själv alltid varit storsnusare och var det från början. Och med det menar jag inte att jag inte förstår dig TS, jag själv hade nog tyckt det vart lika ofräscht som du, men ja. Då känner jag väl att en inte kan kräva en förändring iaf, även om en kan önska det såklart.

Svar på tråden Oattraktivt beteende