• Anonym (Utan lust)

Vad gör man när man saknar lust ???

Som rubriken säger, vad gör man ??

Älskar min sambo men lusten är helt bortblåst. Detta gör honom otroligt frustrerad, vilket jag kan förstå.
    Han tror att jag skiter i det men jag vill vekligen känna lust igen. 
    Ammar fortfarande våran 5 mån dotter så rosenrot och liknande är inte aktuellt. 

Hjälp !! 

• Svar på tråden Vad gör man när man saknar lust ???
  • paret

Så är det ofta med nyblivna mödrar, de går upp helt i mammarollen, och glömmer bort partnern, men det går över, en dag är det du som inte kan låta honom vara för att du har mycket att ta igen.

• Mannen 58

1. Pressa inte fram lusten.
    2. 5 månader har gått sedan du fick barn och det är klart att det göra att ditt fokus är väldigt starkt intriktad på ditt lilla  barn. Vissa hormoner spelar dig säkert ett spratt. Är du osäker på om din kropp duger2 Det gör den det kan jag lova dig.
    3. Man kan ha sex, hångla och knulla utan att ha jättemycket lust. Skillanden är just att ni knullade när ni hade lust vilket säkert var ofta eller så ofta ni ville. Man måste lära sig att knulla utan jättemycket lust. Tillåt dig att börja hångla så får du se var det leder. Duscha ihop och tvåla in varandra både länge och väl..... låt honom ta på dig var som helst men säg hur du vill ha med brösten om du fortfarande ammar.
    4. Det är otroligt viktigt att ha ett sexliv så även om du inte har så mycket lust så släpp inte på det även om frekvensen inte alls är som tidigare. Din man vill vara nära dig för han älskar dig och han älskar att ha sex med dig.
    Var rädd om hans lust!
    5. Berätta för honom, kommunicera om det hela.  Säg till exempel så här om det nu stämmer. "Jag vill gärna ha sex med dig men jag känner inte igen min kropp och jag tror att moderskapet har förändrat mig lite. Jag älskar dig och jag hoppas att min lust som jag kände tillsammans med dig kommer tillbaka. ". Jag vill gärna ha din närhet din kärlek och jag tror att få känna den hjälper mig.  Säg att jag är vacker. Säg att min kropp får dig att tända. .. osv osv..
    6. Man måste inte ha perfekt sex för att ha sex.  Det viktiga är att man har detSex är kittet mellan man och kvinna. var rädd om det kittet. Ibland så blir det en 5 minuters snabbis, inte bland lite längre. 
    6. Släpp kraven på dig själv att du ska vara som du var innan. 

Min fd kvinna mittex. försvann  sexuellt helt från mig 6 månader  före nedkomst och 2 månader efter. 
    Det kändes inte alls bra. Vårt sexliv blev sämre och sämre för att till sist i stort sett försvinna. 
    30 år med dåligt sex eller inget alls men det blev tre mycket fina barn.

För att säga det rakt ut... var rädda om varandra och knulla på.... för det hjälper ... 

• Anonym

5 månader är ingenting och du ammar fortfarande, din man får vänta tålmodigt på att din lust kommer tillbaka. Kan ta upp emot 1 år eller mer. Går det flera år innan lusten kommer tillbaka så kan det vara bra att söka hjälp.Men det är viktigt att du aldrig har sex utan att ha lust själv, det leder bara till en ond cirkel!

• Anonym

Tjatar han på dig eller pressar dig när det kommer till sex? Om ja, så är din kille en idiot och det bör han sluta med direkt. Ge honom en bok så han kan läsa på vad som händer med kvinnokroppen under en graviditet, vid förlossning och efter en förlossning så bör han bli mer förstående och avvakta tills din lust kommer tillbaka.

• Mannen 58
    Anonym skrev 2013-04-20 22:27:48 följande:
    Tjatar han på dig eller pressar dig när det kommer till sex? Om ja, så är din kille en idiot och det bör han sluta med direkt. Ge honom en bok så han kan läsa på vad som händer med kvinnokroppen under en graviditet, vid förlossning och efter en förlossning så bör han bli mer förstående och avvakta tills din lust kommer tillbaka.
    håller inte med rikigt...............  5 månader   ... allt är inte på topp.... men ..försök verkligen att närma dig din man....
    ... gör det för det bästa ni har förutom ert barn ....är varandra... 
  • ArgaKillen

Man hänger här på FL när livsgnistan har flagnat av. Sorry, jag har inget bättre förslag!

Svar på tråden Vad gör man när man saknar lust ???