Kan han tvinga mig välja?
Har två barn: en tvååring vars pappa vi inte har kontakt med och ett barn som är 6 månader med mitt senaste ex som jag gjorde slut med när barnet var i magen, för han visade på ett kontrollerande beteende och var sjukligt svartsjuk. Nu är jag lite ensam och har därför köpt en hund på blocket, en omplacerings hund. Hunden är en tre årig hanne, är blandning med rottwejler och schäfer så den är ganska stor och de förra ägarna sålde honom för de inte kunde kontrollera honom och han hade bitit deras åtta åring. Nu har mitt minsta barns pappa sagt att han kräver full vårdnad om vårt gemensamma barn och han vill att även mitt andra barn ska omhändertas och han säger att även det barnet gärna får bo med han så länge eftersom han varit som hans pappa sedan dag 1. Allt bara för att han säger att han inte vill att barnen ska bo med en folkilsken hund. Jag lämnar ju inte hunden ensam med barnen men han får vara med och nosa och leka med dem och två åringen får leka med han så hunden vänjer sig vid barn. Hunden har morrat lite men då säger jag bara nej så slutar han. Han behöver bara fostras lite. Kan mitt ex tvinga mig välja? Han vill inte att barnen är här alls när hunden är det. Tror ni han kan få vårdnaden? Just nu har jag all vårdnad eftersom barnet är litet men exet har honom flera dagar i veckan. Tror inte han egentligen har chans men blir ju orolig. Tänker inte göra mig av med hunden det är ju också min bebis nu.