• Mandelbiskvi

Välja namn - tips?

Jag har två barn & väntar 3an nu.
    Mina barn heter Tuva & Noel.
    Vi har ett par namn vi funderar på.
    Fabian eller Leon.
    Om ni får tycka till: Vilket namn passar bäst med de andra?
    Leon blir ju Noel bakifrån...palindrom. Lite kul.
    Men vi lutar åt Fabian.Verkar inte så vanligt bland småttingar just nu.

Hur vanligt är det att döpa till Leon/Fabian? KÄnner ni många med dessa namn? (Och om ni vill, var ni bor ungefär. Jag vill inte ha ett alltför vanligt namn men om det är några till är det ok, bara inte det blir så många att "alla" heter likadant)

OCH: Har ni andra namntips? DEt ska bli en pojke, vad vi fått veta...gärna som kan passa med de namn de andra barnen har. =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-09 02:10
    Vi lutar åt Rasmus, betyder värd att älska.
    Mitt namn betyder exakt samma! :0) vi har samma nanmsdag i så fall, och pappans namn börjar på R.
    Elliot är vad han ser ut som tycker vi, men lite för poppis just nu.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-09 02:10
    Vi lutar åt Rasmus, betyder värd att älska.
    Mitt namn betyder exakt samma! :0) vi har samma nanmsdag i så fall, och pappans namn börjar på R.
    Elliot är vad han ser ut som tycker vi, men lite för poppis just nu.

• Svar på tråden Välja namn - tips?
  • gbgumman

Jag hade valt Leon kul med bokstavslek.

Min mamma heter Ilse min son Eskil lite kul att det nästan var samma bokstäver fast huller om buller.

Har en dotter och är jätte nöjd med hennes namn, har inland tänkt att Lise hade varit kul med tyske mamma och sonen.

• spöke

Jag röstar på Fabian. Tycker bättre om det namnet. Och så känns det lite som om Tuva blir utanför om de andra syskonen ska ha matchade namn.

Statistik från SCB:
    Det finns 5371 män som har förnamnet Leon. Av dessa har 3559 namnet Leon som tilltalsnamn.
    Det finns 5627 män som har förnamnet Fabian. Av dessa har 3993 namnet Fabian som tilltalsnamn.

Leon är nummer 34 på förra årets topplista. Fabian är inte på topp 100.

• Dixie

Fabian hade jag valt! Jag känner två Fabian, det är både ca 10 år.

Svar på tråden Välja namn - tips?