Anonym (pappan i fråga) skrev 2013-04-25 18:46:45 följande:
Jag vill tacka för alla som är positiv!
Men ni som är negativ och typ idiotförklarar mig så kan jag ju förklara vem jag är...
Mitt liv har bestått av att jag har blivit uppvuxen bland kvinnor, mamma, mormor och farmor.
MIn pappa lämnade oss när jag var 9 månader.
och fram till idag, 22 år gammal så har han varit frånvarande men samtidigt närvarande.
vi pratade varannan torsdag för då ringde han och fråga om jag skulle komma över helgen.
men under hela mitt liv så har han varit kriminell, suttit i fängelse, behandlingshem och varit missbrukare.
Och mamman i frågan...
när vi var tillsammans så var hon otrogen med sitt ex hela tiden.
och så fort jag började diskutera saken så åkte hon iväg.
det resulterade i att jag inbillade mig att jag älskade hon, när jag egentligen inte gjorde det. (inser jag efteråt)
vi pendlade fram och tillbaka hela tiden.
och när jag kom till insikt att jag inte kunde leva ett liv med henne så pratade jag med hon och sa
att jag inte kunde vara med henne.
två veckor efteråt så får jag ett samtal om att hon va gravid.
och då frågade jag om hon inte tog p-pillren som låg bredvid sängen...
nej det gjorde hon inte.
och då frågade jag om det var säkert att det var jag som var pappan.
och det var helt säkert.
Jag sa till henne att jag inte ville ha barn med någon som jag inte älskade
men nu är det som det är och jag får acceptera att det kommer ett barn.
två månader efteråt får jag ett samtal om att det finns fler som kan vara pappa.
för hon hade tydligen läst på internet att om man har sex med någon annan samma period så kan det vara dem också...
så jag har VÄLDIGT svårt att ställa in mig på om jag ska bli pappa eller inte.
men jag går med på ultraljud och ska vara med på förlossning men i ett rum utanför.
för JAG vill vara delaktig i mitt barns liv, jag vill inte att mitt barn ska ha det likadant som jag har haft det.
men nu är det ju så också att jag vill ha delad vårdnad om mitt barn men det vill inte hon.
och jag får träffa mitt barn hur mycket jag vill, men det kommer ju bara bli någon timme eller över dagen, dom första 3 åren. för det har hon också googlat.
och kvinnan jag lämnade faderskapstest hos, på soc sa att man måste träffa barnet varje dag om barnet ska komma ihåg en...
men jag har träffat min pappa 3 gånger om året tills jag började i 3e klass.
och jag kommer då fan ihåg vem som är min pappa.
nu ska jag laga middag med min flickvän TS.
jag kände bara att jag ville förklara lite om hur situationen är innan folk ska skriva att min flickvän ska springa åt andra hållet!
och om det är någon som fortfarande inte riktigt förstår men känner att dom måste veta mer så är det bara att vi tar en fika någon gång om ni är så intresserad!
tack iaf för alla positiva kommentarer och inlägg! =)
Jag tycker du verkar vara en bra pappa som tar ditt ansvar. Hoppas bara att ditt ex låter dig få träffa barnet och går med på att du ska få delad vårdnad. För barnets skull.