• NELV

Hur blir jag av med grannen?

Jag har fått en ny granne som ställer till problem för mig.
    Han hoppar in på min balkong och stjäl det jag har där. Alla mina äpplen har han ätit upp.
    Snart ska jag köpa en känguru i England och den ska få ha balkongen som uterum. Så jag måste kunna ha höet ifred.
    Hur gör jag?

• Svar på tråden Hur blir jag av med grannen?
  • gipsybird

har du provat att knacka på hans dörr och prata med honom kanske säga till på skarpen... om inte det hjälper så ring hyresvärden och om inte det hjälper polisanmäl honom hag går ju in på din balkong och stjäl.

• Queenie70

Är grannen en människa? Eller tror han att han är en katt?

• NELV
    gipsybird skrev 2013-04-20 22:20:48 följande:
    har du provat att knacka på hans dörr och prata med honom kanske säga till på skarpen... om inte det hjälper så ring hyresvärden och om inte det hjälper polisanmäl honom hag går ju in på din balkong och stjäl.
    Jag har redan ringt hyresvärden men han finns kvar ändå.
  • NELV
    Queenie70 skrev 2013-04-20 22:22:53 följande:
    Är grannen en människa? Eller tror han att han är en katt?
    Jag vet inte vad han tror att han är.
  • Queenie70
    NELV skrev 2013-04-20 22:26:08 följande:
    Jag vet inte vad han tror att han är.

Vad tror du? Tror du han är en människa?
  • NELV
    Queenie70 skrev 2013-04-20 22:30:14 följande:

Vad tror du? Tror du han är en människa?
    jag vet inte vad jag tror att han tror. Jag har aldrig frågat.
  • exiteme
    NELV skrev 2013-04-20 22:35:38 följande:
    jag vet inte vad jag tror att han tror. Jag har aldrig frågat.
    Säg åt honom att han är en katt. Katter äter inte äpplen. Problemet löst. :)
  • Coccolina

Skall du transportera kängurun i skottkärra? Och tror du den gillar rostad lök? Jag är dock inte säker på om man får ha kängurur... tror det är förbjudet precis som svanar.

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Letisia

Jag hade satt boxhanskar på kängurun. Det hade skrämt skiten ur grannen! Eller, eller! På natten när grannen kommer kraffsandes på väggen mellan era ballkonger. Så Släpper du ut kängurun. Med en lampa inne i pungen! Grannen kommer att tro att det är ET. Detta kommer ta honom helt ur spel och han kommer förlora balansen och falla rakt mot sin omedelbara död.

• NELV
    FireLady skrev 2013-04-20 23:09:59 följande:
    Köp en lejon istället, när grannen kommer och ska sno äpplen igen (ställ flera st på en fat långt in i ballonger) så äter lejonet upp grannen!
    Nej
  • NELV
    Coccolina skrev 2013-04-21 01:25:23 följande:
    Skall du transportera kängurun i skottkärra? Och tror du den gillar rostad lök? Jag är dock inte säker på om man får ha kängurur... tror det är förbjudet precis som svanar.
    Det är fel tråd.
  • NELV
    Letisia skrev 2013-04-21 01:41:41 följande:
    Jag hade satt boxhanskar på kängurun. Det hade skrämt skiten ur grannen! Eller, eller! På natten när grannen kommer kraffsandes på väggen mellan era ballkonger. Så Släpper du ut kängurun. Med en lampa inne i pungen! Grannen kommer att tro att det är ET. Detta kommer ta honom helt ur spel och han kommer förlora balansen och falla rakt mot sin omedelbara död.
    Det kanske jag kan göra men jag vill inte att han dör bara att han försvinner.
  • Letisia
    NELV skrev 2013-04-21 10:17:04 följande:
    Det kanske jag kan göra men jag vill inte att han dör bara att han försvinner.
    ok men gräv ett slukhål under där han brukar klättra. Trillar han ner där så är det i princip omöjligt att hitta honom igen. Han kommer bara att försvinna och med honom alla dina problem. Lycka till!
Svar på tråden Hur blir jag av med grannen?