• traveler

Behöver du anstränga dig för att få tjejer/killar

Ja, vissa är singlar och vissa är det inte. Sen menar jag inte att alla singlar är olyckliga och att alla förhållanden är dans på rosor men ändå.

Kan man typ se lite på en människa om hen är singel eller inte. När jag började på ett nytt jobb och fick kontakt med en mängd människor så hade jag ju en uppfattning om hur deras så kallade status såg ut. Efter en månad av mingel med nya kollegorna så visade det sig att jag faktiskt hade ganska rätt i mina så kallade "förutfattade meningar", för det har vi ALLA och det är mänskling.

Hur som helst. Vissa söker ju i evigheter och får aldrig utdelning och vissa behöver bara visa upp sig mer eller mindre. Livet är ju så orättvist tyvärr. Sen är det ju givetvis så att alla måste ju synas för att det överhuvudtaget skall bli något. 

Så vad säger du? Är du en person som utstrålar ett lugn och som folk gärna ter sig till?       

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Behöver du anstränga dig för att få tjejer/killar
  • Furstinna

Magnet. Ganska störigt ibland. Har aldrig behövt anstränga mig och det är faktiskt lite tråkigt.

• Anders 150
    traveler skrev 2013-04-22 13:36:45 följande:

mm förstår. Man behöver ju inte rista in i sten att man skall vara singel hela livet ut men om du känner som du gör så tycker jag du ska ta paus ett bra tag.
    jo ska ta en paus o bättra på mina band med min son
  • fluu

Ingen aning. Försökte inte,inte han heller,men vi blev tillsammans i alla fall. Håller ihop fortfarande.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anders 150
    traveler skrev 2013-04-21 21:17:57 följande:
    Ja, vissa är singlar och vissa är det inte. Sen menar jag inte att alla singlar är olyckliga och att alla förhållanden är dans på rosor men ändå.

Kan man typ se lite på en människa om hen är singel eller inte. När jag började på ett nytt jobb och fick kontakt med en mängd människor så hade jag ju en uppfattning om hur deras så kallade status såg ut. Efter en månad av mingel med nya kollegorna så visade det sig att jag faktiskt hade ganska rätt i mina så kallade "förutfattade meningar", för det har vi ALLA och det är mänskling.

Hur som helst. Vissa söker ju i evigheter och får aldrig utdelning och vissa behöver bara visa upp sig mer eller mindre. Livet är ju så orättvist tyvärr. Sen är det ju givetvis så att alla måste ju synas för att det överhuvudtaget skall bli något. 

Så vad säger du? Är du en person som utstrålar ett lugn och som folk gärna ter sig till?       
    har inget emot att uppvakta en riktig kvinna, så som hon älskar att bli uppvaktad
    saknar detCool 
  • Anders 150
    traveler skrev 2013-04-22 13:36:45 följande:

mm förstår. Man behöver ju inte rista in i sten att man skall vara singel hela livet ut men om du känner som du gör så tycker jag du ska ta paus ett bra tag.
    nej det e lugnt du vet kärlek kommer Cool 
  • Anders 150

har snackat med sonen så ja känner mig på topp igenCool
    lets party like its 1999

• dessan59

jag tog väldigt lite, men sen flera år tillbaka är jag lyckligt gift.Jag drog högsta vinsten när jag träffade min man

• Anders 150

jag jobbar på det
    än är ja inte i mål 

• Unbreakable

Jag är ingen typisk filbunke men jag jagar inte och är för gammal för att vara en magnet. jämt. Jag har varit för mycket magnet som ung. Blir jag uppraggad säger jag att jag är upptagen.

• Unbreakable
    Anders 150 skrev 2013-04-22 22:27:23 följande:
    har inget emot att uppvakta en riktig kvinna, så som hon älskar att bli uppvaktad
    saknar detCool 

Intressant, hurudan är en riktig kvinna? Har du misslyckats med att uppvakta falska kvinnor?DemonGlad
  • GretaJohanna

Nu har jag visserligen hängt ihop med min make i 8år, men det var inga problem att fånga in honom ;) Inte någon före det heller. Jag har aldrig haft problem med att träffa killar och det har nog berott på att jag alltid varit en ganska öppen, ärlig och social person. Jag har aldrig jagat en kille, men det är väl inte riktigt så att jag bara suttit still och så letar dom sig dit :P Jag röstade därför på "Väldigt lite, kan ta för mig ganska lätt.", men om jag nu mot all förmodan skulle bli singel igen, så kanske det är raka motsatsen nu. Det vet jag inte.

• fluu

Skrev ju innan att jag inte gjorde något för att "få" sambon,han är lite äldre än jag och hade hunnit landa i livet. Men när jag tänker efter så hade jag nog inte haft det så lätt att få andra killar då( vi träffades när jag var 16)

En av mina bästa killkompisar brukar säga att killar är lite rädda för mig,eller tonårskillar snarare.
    Och,ja det stämmer nog när jag tänker efter.

Jag var/är framåt,har hög integritet,mycket pondus,pekar med hela handen och låter mig inte köras över eller härdskartekninkas.
    Tydligen inte attraktivt för killar i min ålder.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • EnLitenSvamp

Har nog aldrig behövt anstränga mig för att få en kille men det innebär tyvärr inte att alla killar som kommit fram till en är av den goda sorten. Inte allt för sällan så är dessa personer ganska förfriskade när dem fått mod i sig att komma fram för att säga hej. När jag var yngre tyckte jag det var kul och roade mig på deras bekostnad men nu när jag är äldre så finner jag det mest irriterande.

I dagsläget så jag sällan ut och när det väl sker så går jag oftast på någon technoklubb eller liknande där syftet mer är att ha roligt än att hålla på att ragga på varandra. Vanliga krogmentaliteten känns då avlägsen och när det blandas så blir det ofta problem som tex sist på Långholmen då "vanliga" människor som knappt vet vad det är för musik fjantar runt och ska ställa till med bråk. Givetvis så skriver SvD eller om det var DN att det var huliganer i farten vilket absolut inte stämde men nu är det tydligen inne att jaga huliganer så man är inte förvånad att pressen agerar precis som Hänt i veckan blaskor!!(facepalm)

• slazh
    "Behöver du anstränga dig för att få tjejer/killar"
    och
    "Så vad säger du? Är du en person som utstrålar ett lugn och som folk gärna ter sig till?"

är ju två helt olika saker. Även att träffa en partner och att lära känna folk i allmänhet är två helt olika saker. Inte heller är det alltid dom som utstrålar lugn som folk tar kontakt med utan det kan va raka motsatsen. Man kan ju även ha ett rikt socialt liv utan någon partner. Rätt konstig trådstart och omröstning tycker jag.
  • dessan59

Jag hade inga problem förr, för ca 10 år sedan då jag fortfarande tyckte att jag hade en många blickar på mig

men idag,nä nu är det inga som tittar. och gör dom det är det väll för att jag har lagt på ganska mycket de senaste åren. 

• Jungblom

Jag har typ alltid varit upptagen men folk stöter på mig de få gånger jag vågar mig ut på krogen (en av anledningarna jag ogillar att gå på krogen).

Svar på tråden Behöver du anstränga dig för att få tjejer/killar