• Boosse

Ni som fått pojkar, kände ni att det liksom vibrerade i magen när ni var gravida?

Jag har hört av en hel del att när de var gravida och bar på en pojk så kände de flera gånger att det liksom vibrerade i magen. Ibland en liten stund, ibland kunde det hålla på i upp till en minut.

Därför är jag nyfiken. Har ni också vart med om detta?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som fått pojkar, kände ni att det liksom vibrerade i magen när ni var gravida?
  • castafiore

Ja, med både pojken och flickan...

• Pauliina

Jag kände så under iaf halva tiden av graviditeten. Läskigt att känna igen sig sådär när du förklarade :) fick en pojke :)

• LitenBlomma

Ja med båda könen. Jag har hört att det är när barnet kissar. Mina har ryst till när de kissat i blöjan.

• Apelsin

Ja, en gång. I flera minuter. 

• Dang it

Har fyra söner. Och nepp. Inte med någon:)

• Boosse

Jag har inte heller känt det någon gång. Har en flicka på 2.5 och är nu gravid igen. Tänkte att om min lilla teori stämde, att de flesta känner av bara pojkarna när de kissar kanske det skulle tyda på att jag väntar en flicka igen men det verkar vara lila vanligt hos pojk/flickbebisar :)

• minerva123

Ja, kände det och fick en son! Känns som en lång vibrerande rysning i magen, mycket skum känsla och inte alls som hicka (vilket han också gjorde 1-4 gånger om dagen). Han ryser ibland fortfarande (8 veckor gammal) och skakar ibland på en arm eller ett ben

Vet inte varför och det händer allt mer sällan, men det är väldigt sött!

• CrazyChristina

2 pojkar båda gjorde så, tror att de är när dom kissar då dom gör samma sak även utanför magen, liksom ryser till..

♥Erik 2010-06-09♥--♥Wilhelm 2012-04-17♥
  • Gudinnan
    Ja med både flicka och pojkar
    Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
Svar på tråden Ni som fått pojkar, kände ni att det liksom vibrerade i magen när ni var gravida?