Det här med att alla ska pilla en på magen.. Grrrrr
Är nu i vecka 21 och magen har vuxit en hel del dom senaste 2 veckorna :=) Underbart, tycker jag...
Tycker det är jättemysigt när min man eller dotter känner på magen, men kan bli vansinnig när andra (utan att ens fråga först) börjar pilla och smeka en på magen.. Svärmor (som jag inte är så himla förtjust i i vanliga fall heller) var här under helgen och så snart hon kom in genom dörren var det: "Oj, vilken fin mage!! Bla bla bla.." Samtidigt så smekte hon min mage och jag kände mig bara äcklad.. Blev verkligen attackerad av henne..
Hon är inte den enda som håller på så, var bara ett exempel.. Tycker helt enkelt att det är konstigt att folk inte kan fråga först om det är okej att dom känner på magen, utan helt enkelt tror att det är fritt fram.. Jag kanske överreagerar, det kanske är mina hormoner som håller på, men jag tycker inte att detta är okej.. Vad tycker ni???
Och säger man ifrån, som tex till svärmor, så blir hon sårad och gör värsta grejen av det..
Har hittat en t-shirt som jag kommer att inhandla, där det står "Touch my belly, lose a hand!"