Djursonen skrev 2013-05-15 20:03:16 följande:
Det är samma sak som att inte vilja bota sjukdomar, eftersom neanderthalaren är friskare än homo sapiens. Att inte vilja bota sjukdomar, att inte vilja ha tillbaka neanderthalaren - sak samma.
Jag gillar ditt sätt att tänka, djursonen. Du verkar vara en intelligent och klarsynt människa. Jag såg något citat från en fängelsepräst på din blogg. Sitter du i fängelse eller kanske arbetar på ett?
Vi tänker ofta på naturen som primitiv, men faktum är att naturen inkluderar alla levande varelser, från amöbor till de högsta mest avancerade varelserna i universum på främmande planeter långt borta. Men människan är sjuk, psykotisk i den mening att hon inbillat sig att hon inte längre är en del av naturen, bara för att hon flugit till månen och utrotat ekosystem. Skogen i sig är en ordning av perfekt harmoni, något vi bör försöka inlemma i vårt samhälle. Ett sätt att göra det är att bejaka kroppens självläkande kraft, och stärka denna genom rätt kost i stället för att använda en massa mediciner. Många människor idag dricker kranvatten som är förorenat med en massa kemiska restprodukter, när naturligt, rent och levande vatten finns fritt i olika källor i naturen. Själv dricker jag bara vatten som jag hämtat från olika källor i naturen.