Behöver att tips jag kan få! Hur jag skall få mitt barn att äta?
Hej!Har en dotter på 9 mån som inte äter. Nu har hon inte gått upp i vikt på 2 mån men den troligaste orsaken är att jag inte får i henne mat. Hennes storasyster var lite likadan men inte riktigt så här illa.
Jag ammar fortfarande men jag har inte så mycket mjölk kvar och den jag har är inte så fet längre så den räcker inte på långa vägar. Dottern tar inte flaska och gillar inte välling och inte gröt. Ger henne ibland på spruta och kan då i bästa fall få i henne 5 ml. Ibland kan jag få i henne en hel burk med 6-månaders mat. Mat med bitar i funkar inte alls. Hon gillar inte fruktpureerna heller. Hon kan tycka att det är kul att plocka i sig mat själv men den mat hon får i sig räcker inte. Varje gång jag ger henne mat blandar jag i smör.
Vi skall kämpa på ett tag till för att se om det vänder innan vi kopplar in barnläkare och dietist (till 10-månaderskontollen med extra vägningar varje vecka).
Nu behöver jag hjälp med hur jag skall få i henne mat. Vill förstås undvika att blanda i socker och så (har fått det tipset). Hjälp mig!
/Fia0