• chiqitua

Är så trött på inkompetenta FK och dess dumma regler!!!!

Jag kan förstå att FK måste ha regler, självklart, särskilt när arbetskygga människor som är sjukskrivna fast de inte behöver vara det och utnyttjar systemet. Vilket drabbar oss andra som faktiskt behöver vara sjukskrivna.

Jag är timanställd, vilket i sig suger. Hann inte hitta ett jobb efter min första mammaledighet och fick gå in på timanställningar kommunalt.
    Är gravid med mer foglossningar än vad jag hade med första barnet, fast inte så illa så jag behöver särskilda hjälpmedel som kryckor e.l utan ju mer jag anstränger mig desto jobbigare framåt dagen blir det.
    Jobbar iaf nu 50% efter sjukskrivning pga detta, alltså ca 4 timmar per gång.
    Har fått ett övervägande från FK där dem skriver att i.o.m att jag är timanställd så kan jag ta lättare jobb, de menar i princip på att jag ska söka ett nytt jobb som inte är så tungt som min nuvarande timanställning i storkök är.
    Vem vill anställa en tjej som är gravid i 25e veckan med foglossningar. Wish me luck.
    Detta gör att jag får ut riktigt goa summor varje månad. Denna månaden får jag ut sammanlagt 3000 kr, inräknat barnbidrag. Så från alfakassan är jag berättigad 110:- om dagen då jag inte jobbar. wohoo.

Det jobbiga är ju också att om jag blir inringd för att jobba så vet jag att jag kommer ha så ont resten av dagen, så hela dagen blir ju förstörd.
    Man blir mentalt stressad och detta går ju ut över allt.
    25veckors kontrollen i dagarna här, så då skickas moderskapsintyget iväg och man kan söka havandeskapspenning. Hoppas bara de godkänner det. Fattar inte hur de tänker!!!!
    Sen går det ju inte att få tag på dem heller, varje gång man ringer så har kundtjänst hög belastning och man ska försöka senare och så bryts samtalet.
    Usch!!
    Skönt att få skriva av sig lite, och hoppas verkligen inte någon sitter i samma sits som jag.:/

• Svar på tråden Är så trött på inkompetenta FK och dess dumma regler!!!!
  • princesspeach

Med erfarenhet så brukar det vara lugnare på kvällarna och helgerna att nå dom, försök då! :) Hoppas allt löser sig för dig, även om regelverket verkar vara emot dig.. 

Svar på tråden Är så trött på inkompetenta FK och dess dumma regler!!!!